- anoniem6 mei 2018 om 03:30
Hi,
Ik ben een vrouw van 26 jaar en ik merk dat ik de laatste tijd met enige regelmaat last heb van een piepende ademhaling. Ik merk dit vooral wanneer ik bijvoorbeeld lach. Het komt op met enige regelmaat en is soms ook weer enkele dagen weg. Ik merk het niet zozeer tijdens het ademen maar meer als ik echt lach of heel zwaar uitadem. Ik heb verder geen last van benauwdheid of hoesten.
Ik heb wel hooikoorts, dit merk ik ook doordat ik meer last heb van snot, jeuk, vermoeidheid en af en toe jeukende ogen en een jeukende keel en niezen. Echter heb ik nog nooit in mijn leven last gehad van een piepende ademhaling, ook niet bij hooikoorts.
Wat denken jullie? Moet ik hiermee naar een dokter of komt denken jullie dat dit door de hooikoorts komt? Ik maak me nogal snel zorgen en dan denk ik gelijk dat dit iets met mijn longen te maken heeft. Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 08:12Waarschijnlijk is het toch van de hooikoorts, maar ook dan zou ik ermee naar de huisarts gaan.
ReagerenAnoniem6 mei 2018 om 12:33iemand stelde bij een soortgelijke vraag op dit forum dat het eventueel longkanker zou kunnen zijn. Zou dit echt kunnen, ik schrok hier nogal van. Ik ga maar gauw naar de dokter dan
ReagerenRobin6 mei 2018 om 15:49Ik heb zelf ook last van hooikoorts en net als jij ook last van een piepende ademhaling. Ik merk ook dat zodra ik buiten ben geweest ik meer last krijgt van rode ogen, een loopneus en soms een wat piepende ademhaling. Ik ben geen arts maar gezien jouw leeftijd en het feit dat je ademhaling ook niet constant piepend is en verder ook geen hoestklachten etc hebt lijkt mij longkanker wel heel onwaarschijnlijk. Ik weet niet hoe Tandor hier over denkt, maar ik denk dat hij dat wel met mij eens is.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2018 om 15:51Zeer onwaarschijnlijk zelfs
Reageren