- HSpecter16 november 2016 om 08:26
Dag,
Mijn huisarts heeft ongeveer 1,5 jaar geleden geconstateerd dat ik astmatisch ben. Dit kwam naar voren uit diverse longfunctie testen. Hiervoor ben ik zelfs doorverwezen naar een longarts en daar heb ik medicatie gekregen.
Dit gaat op zich wel goed. Echter hoest ik al een tijdje wit en doorzichtig slijm op. Soms wat schuimig.
Dit is volgens mijn huisarts een veelvoorkomende klacht bij mensen met Astma en kan volgens hem geen kwaad.Vanochtend schrok ik mij ineens suf. Ik hoest iedere ochtend wat van dat slijm op zodra ik wakker ben. Het voelt zelfs alsof het al achterin mijn keel zit. Alleen nu zat er bloed doorheen. Dit gebeurde ongeveer 3-5 keer.
Ik heb inmiddels een aantal glazen water gedronken en nu lijkt het niet meer het geval te zijn.
Ik merkte overigens ook dat er in mijn neus wat bloed zat.Moet ik alsnog mijn huisarts bellen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 november 2016 om 11:11Dat is niet perse nodig, tenzij je er vaker last van zou hebben.
Reageren
Het kan namelijk best wel eens gebeuren dat er door het hoesten een haarvaatje in de keelholte stuk gaat en een beetje bloedt.