Zoeken Vraag het forum

Veel slijm ophoesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb nu al zo’n 2 weken last van veel slijm ophoesten.
    Ik heb er vooral in de ochtend veel last van, en dan hoest ik ook het meeste op
    Gedurende dag heb ik er vrij weinig last van, af en toe een keer hoesten.
    Nu maak ik mij erg zorgen omdat ik in het begin kleine streepjes/propjes bloed zag in mijn slijm alleen waren die de volgende dagen daarna weg. Nu werd ik zojuist wakker en zag ik dat ik weer streepjes/propjes bloed in mijn slijm had.

Weet iemand wat dit is, en zo ja moet ik langs de huisarts?

10 reacties
    Reageren
    Anoniem

+ Het slijm is geel/donkergeel achtig en is vaak erg klonterig (sorry voor de onsmakelijkheid)

Reageren
    John (moderator)

Door het hoesten kan het zijn dat er een heel klein bloedvaatje stuk gaat in je keel. Dat is op zich niet zo erg.
    De kleur van het slijm kan er op duiden dat je een luchtweginfectie hebt.
    Dus, ja ga even naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel, Tandor.
    Ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts (vandaag zijn ze dicht)
    Hopelijks is het niks ergs 🙂

Reageren
    John (moderator)

Dat zal wel meevallen hoor !
    Waarschijnlijk gewoon een luchtweginfectie.

Laat nog even wat weten als je bent geweest.

Reageren
    Anoniem

Beste, Tandor
    Ik heb een afspraak bij de dokter gemaakt en kan pas vrijdag geholpen worden.
    Alleen schiet mij nu net te binnen dat mijn moeder ook astma heeft.
    Ik hoop dus niet dat ik astma heb, en zelf vind ik ook dat de symtomen niet echt overeen komen. Wat ik wel merk is dat als ik op school aan het gymmen ben na wat inspanning wel buiten adem word, alleen doe ik (vind ik zelf) er intensief mee (bijvoorbeeld een korte sprint trekken op volle snelheid op de bal te pakken) Ik doe soms ook wel een op de hometrainer rennen, en dan hou ik wel gewoon 10 minuten lang op 12km/uur vol zonder daarna helemaal buiten adem te zijn.

Ligt het aan mij, of zijn dit wel symptomen van astma want ik zou het erg jammer vinden als ik astma heb want ik hou van beweging 🙂

Reageren
    John (moderator)

Laten we het voorlopig maar even op een luchtweginfectie houden. De klachten lijken niet meteen op een astmatische aandoening

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor,

Je had gelijk, het is waarschijnlijk een luchtweginfectie en ik ga beginnen met een antibioticakuur.
    Dus dankjewel voor je goede hulp!

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan. En beterschap !

Reageren
    Ben

Hallo.

Al een paar weken heb ik last van hoesten,  echter de laatste week heb ik het heel erg zo erg dat ik niet kan slapen en de afgelopen twee nachten dan ook op gezeten, tijdens het hoesten doen mijn buikspieren ontzettend pijn wat het nog erger maakt.

Met die hoest aanvallen hoest ik veel taai groen slijm op, zo gauw als die prop slijm er uit is gaat het weer een beetje, echter dit gaat de hele nacht door vooral als ik lig.

Met deze klacht ben ik naar mijn huis arts gegaan, van deze moest ik FLUIMUCIL halen 600 mg. bruis tabletten, naar drie dagen heeft dit nog geen resultaat op geleverd.

Graag uw advies hier over.  bij voorbaat dank.

Reageren
    John (moderator)

Als de klachten blijven aanhouden, ga dan terug naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Veel slijm ophoesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.