Zoeken Vraag het forum

Rectale temperatuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ze vinden het hier ook echt verschrikkelijk. Heb het bij de oudste geprobeerd met een oorthermometer maar dit wijkt echt veel af. Ze mogen het zelf proberen onder toezicht maar vaak meet ik indd nog even een keer na. Vaak stop ik er dan gelijk een zetpil in. De oudste heeft het gisteren zelf gedaan maar dat kwam de zetpil en continu uit. Het daarom toch maar overgenomen. Ze zijn hier 8, 12 en 14 jaar. Het is vaak mopperen maar uiteindelijk lukt het meestal wel.

Anoniem

Hier is het drama, van de huisarts zetpillen meegekregen ivm maagklachten. Mijn zoon is 14 en vind het echt verschrikkelijk het blijft een strijd in het te mogen doen. Hij heeft het zelf geprobeerd maar dat lukt niet. Het moet 3x per dag 2 soorten 1x pcm en 1x tegen het braken. Daarnaast ook 3-4x per dag rectaal tempen en bellen bij koorts.
    Ik snap zo goed dat je er op die leeftijd niet op zit te wachten maar het is nu niet anders.
    De buurvrouw is verpleegkundige en bood al aan om te helpen maar dat wil hij ook niet. Iemand nog tips ?

Reageren
    Anoniem

Even afleiden met een filmpje of iets op de telefoon, op de knieën in bed en het maar laten gebeuren. Het wordt vanzelf normaler. Sommige dingen moeten nou eenmaal.

Reageren
    Anoniem

Even afleiden met een filmpje of iets op de telefoon, op de knieën in bed en het maar laten gebeuren. Het wordt vanzelf normaler. Sommige dingen moeten nou eenmaal.

Reageren
    Anoniem

Reageren
    Anoniem

Reageren
    Anoniem

Hij is gelukkig weer redelijk opgeknapt dus het is niet meer nodig. Het bleef elke keer toch met tegenzin en gemopper maar inderdaad soms moet iets gewoon gebeuren. De buurvrouw heeft uiteindelijk toch nog een aantal keren meegeholpen. Ik heb de tip gehad om de zetpil verder in de brengen met de vinger en even tegen te houden, dan kwam die er niet elke keer uit.

De huisarts vind het rectaal tempen wel beter omdat het toch erg veel verschilt met andere metingen. Het advies is om dit te blijven doen indien nodig. We gaan zien of dit gaat lukken. Ik hoop dat het de komende tijd niet nodig is.

Reageren
    Anoniempje

Hier kids tussen de 7-14 jaar. Gelukkig zijn ze hier bijna nooit ziek maar helaas met de griepgolf hadden ze het alle 3 na elkaar goed te pakken. Was lang geleden dat ik de oudste 2 had getempt en ze hadden niet verwacht dat ik het rectaal zou doen dus dat leverde veel weerstand op in het begin. Als ze niet ontspannen dan is het toch best een uitdaging. Uiteindelijk werkte het toch het beste om ze op de rug te laten liggen met de benen omhoog. Ook met de zetpil was het even doorzetten maar het is gelukt. Ze zijn bijna allemaal weer opgeknapt gelukkig.

Reageren
Reageer op: Rectale temperatuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.