- Anoniem14 oktober 2015 om 13:44
Ik heb al een paar jaar last van amandelsteentjes. Erg vies maar meestal krijg ik ze er makkelijk uit.
Nu heb ik al een week het gevoel dat er een amandelsteentje ‘klem’ zit in mijn keelamandel. Heb gegorgeld, gehoest, geniest, met een wattenstaafje zitten knoeien, maar krijg het ding er niet uit. Ik voel het 24/7 en het is erg irritant aan het worden.Nu keek ik vandaag eens wat beter met een lampje en het lijkt wel of er een ‘huidflapje’ aan mijn amandel hangt wat afbuigt richting huig.
Als ik dit zo schrijf is er dan iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn en wat ik ermee aan moet? Heb niet zo’n zin om er gelijk mee naar de dokter te rennen…. maar wordt nu wel tijd dat ik er vanaf kom!
Mijn amandelen lijken niet ontstoken, niet opgezet, geen witte strepen erop of zo, ook geen pijn. Ze lijken helemaal normaal, alleen rechts dus een roze weefselkleurig verdikkinkje wat richting huig gaat. En een slechte adem.
Kan het zijn dat een amandelsteentje zo diep in een amandelkrater zit dat hij er niet uitkomt en mijn amandel van binnenuit vervormt? Of moet ik hiervoor toch naar een arts? (arts zal er blij mee zijn als ik met mijn amandelsteen-adem voor hem zit….. schaaaaaaam).
Kom met Google ook niet verder…. dus dan maar hier eens proberen!
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2015 om 13:51Dat is ongezien moeilijk te zeggen.
Reageren
Ik zou er toch even mee naar de dokter gaan. Als het een amandelsteentje is, kan de dokter het meteen verwijderen.