Zoeken Vraag het forum

Jeuk in oor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Yoni

Hallo

Ik heb de laatste tijd last van een jeukend rechteroor. De jeuk is vanbinnen en ik heb dan de neiging om met mijn vinger op mijn uuhm..antitragus (is dat hoe het noemt? Ben niet zeker ik heb het opgezocht haha) herhaaldelijk om de jeuk weg te krijgen. Vroeger lukte het om het als een soort van “krabben” te gebruiken maar nu zorgt het ervoor dat ik tijdelijk minder hoor aan het oor. En dat is nogal vervelend. Kan het een oorontsteking zijn? Ik heb geen pijn en het minder horen komt alleen voor als ik de jeuk weg probeer te krijgen door de methode die ik net heb proberen uitleggen. De jeuk komt ook niet heel veel voor. Meestal 1 keer per dag of soms 1 keer per 2 dagen.

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een ontsteking zal het niet zijn maar misschien wel een verstopt oor door oorsmeer. Ga even naar de huisarts en laat er naar kijken.

Reageren
    rob

Ik heb last van iritatie van de gehoorgang dus geen ontsteking en jeuk heb ik ook. ik denk dat ik exeem heb. En ik mag geen zure druppels gebruiken .welke zalf of creme kan ik gebruiken

Reageren
    John (moderator)

Dat moet je dan toch aan je huisarts vragen.

Reageren
Reageer op: Jeuk in oor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.