- Anoniem21 september 2015 om 10:39
Hallo,
Ik ben in januari gestopt met roken omdat ik ziek bleef worden.. Nu eenenige tijd later ben ik nog niet veel verder gekomen… ik doe veel aan hardlopen en dergelijken maar voel me het hele jaar door dagelijks gewoon vaak niet goed..
Wat mij vooral opvalt is dat mijn keel altijd iets rood is (niet echt last van) en heb vaak dat ik gevoel heb dat er een stukje slijm vast zit en daardoor vaak roggel of hoest.
nu maken mijn amandelen ook al een heletijd zeer veel steentjes aan en mijn tong is naar al die tijd gestopt te zijn met roken ook niet minder geel geworden.. ik blijf altijd dat vieze laagje houden en terwijl mijn vriendin een prachtige roze tong heeft.
Nu heb ik op het moment ookalweer last van ontstoken tandvlees en zo blijft het elke keer maar door gaan,,
Ik poets regelmatig en probeer het schoon te houden, maar het verbetert maar niet.. ook heb ik hele kleine bultjes in de achterkant langs de rand.. (niet de stembanden maar nog voor de amandelen. het deel tussen de kaak en amandelen in eigenlijk ) weet niet precies hoe ik dat beschrijven moet.
heeft iemand enig idee wat het probleem is?
ik ben al wel vaker naar de huisarts geweest met keel problemen, maar deze keek dan even en dan was het volgens hem wel goed, ookal zag het er wel een beetje geïrriteerd uitalvast bedankt
5 reactiesReagerenAnoniem21 september 2015 om 12:47moet ik er trouwens ook bij vermelden dat ik vaak ook kan krijgen met het eten en dat ik na het eten zelfs lange tijd er na random weer stukken op boer met maagzuur. dit is zeer vervelend en eveneens zeer vies,, soms zit het eten dan vast net bij mijn keel en ga ik bijna over mijn nek en moet ik hard hoesten of ik laat een boer en er komt een hele lading maagzuur mee. het is een zeer vervelend iets..
ook vaak steken net onder mijn borstkas, dit is een tijdje weg geweest en verminderd toen ik tabletten kreeg tegen het maagzuur, later is het eigenlijk zo weer verder gegaan
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2015 om 14:38Je tandvlees problemen kunnen voor de aanslag van de tong zorgen. Daarnaast kan ook maagzuur een probleem zijn. Misschien dat je ’s nachts een verborgen reflux hebt.
Reageren
2 dingen die je kunt doen:
naar de tandarts voor je gebit cq. je bloedend tandvlees en naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de MDL arts voor je maag.Anoniem21 september 2015 om 16:03ik heb voor donderdag een afspraak staan bij de huisarts. ik maak me wel zorgen omdat ik al meer dan een jaar inmiddels schommel met de gezondheid en ik nog jong ben.
ReagerenAnoniem 23 februari 2019 om 21:36hallo
Heb je ooit nog een oplossing gevonden voor dit probleem ?
ik heb inmiddels al een jaar last van tongaanslag en amandelstenen en kom er maar niet vanaf
ook al 4 keer naar de huisarts geweest maar die zeide telkes dat alles goed was terwijl ik continu een vieze smaak in mijn mond heb en mijn adem stinkt
ik ben ook nog jong en dit is echt een vervelend iets
ReagerenTonsil17 mei 2021 om 23:29Heey ik heb hier ook erg last van. Is er bij jou al een oplossing gekomen? Wordt er erg onzeker door 🙁
Reageren