Zoeken Vraag het forum

Speekselkliersteen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb vreemde klachten en vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt.

Ik ben een gezonde dame van 24, werkzaam in de zorg (nachtdiensten)
    Zo’n anderhalf jaar geleden heb ik voor het eerst een speekselkliersteen gehad, flinke zwelling in mijn hals en pijn bij het eten/drinken. Vooral zuur eten.
    Toentertijd wist ik niet dat het om een speekselkliersteen ging en verdwenen de klachten vanzelf. Nou is het zo dat het pijnlijke gevoel e.d. zo ongeveer iedere 2 à 3 maanden terug keerden.

Toen ik weer een steen had een half jaar terug bij de huisarts geweest, deze adviseerde mij om zure matten te eten in de hoop dat de steen eruit zou komen. En inderdaad, na een paar uurtjes (en veel pijn) verder zat de steen in het uiteinde van de klier onder mijn tong en heb ik hem zelf eruit kunnen ‘knijpen’.
    Ik bleef hopen dat hij niet meer terug zou komen, maar helaas. 3 maanden later was de steen er weer…..
    Heb nu een verwijzing voor de kaakchirurg waar ik aanstaande woensdag naar toe moet voor consult.

Ik lees op internet veel over speekselklierstenen, maar lees nergens dat mensen hem steeds weer terug krijgen. Ik ben inmiddels zo erin getraind dat ik ze steeds zelf verwijder haha. Krijg er wel steeds vreemdere klachten bij als ik een steen heb zoals: jeuk over heel mijn lijf (de vorige keer in mijn handpalmen, gruwelijk irritant!), misselijkheid, hoofdpijn en duizeligheid. Al kan ik zelf deze klachten niet echt aan speekselklierstenen linken maar goed.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zoiets hebben (meegemaakt)
    Het lijkt wel of ik ’n mooie glijbaan met stenen in mijn klier heb zitten waar er zo nu en dan eentje vanaf glijd 🙂

Ik zal jullie op de hoogte houden en ik hoor graag jullie reacties.

Groetjes Kim

Reageer op: Speekselkliersteen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.