Zoeken Vraag het forum

Al ruim twee weken rood snot.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jessica

Hallo,

Ik heb al ruim twee weken last van rood snot. Ik ben niet verkouden (Dat wil zeggen, mijn neus zit niet verstopt, geen loopneus niks). Maar, ik heb wel het gevoel dat het zo is. Ieder keer dat ik dat gevoel heb en mijn neus snuit komt er een klein beetje rood snot uit. Ik heb verder ook geen last van een bloedneus. Ik begin nu best zorgen te maken.

Vanwege het feit dat ik naast dat rode snot nu ook al haast een week te maken heb met een zeer zware misselijkheid. Ik eet een paar beschuitjes met kaas per dag. Meer hou ik niet binnen. Ook heb ik soms hele erge hoofdpijnen waar een migraine een lachertje bij lijkt.

Zijn mijn zorgen terecht en moet ik langs een huisarts?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste Jessica,

Je klachten zouden kunnen wijzen op een bijholte ontsteking. Ga naar je huisarts e laat het even nakijken.

Reageren
    Nina

Hoe kom je er eigenlijk achter dat je een bijholteontsteking hebt? Groen en geel wijst op een virus, maar snot…?

Reageren
    John (moderator)

Bij een bijholteontsteking zit de neus verstopt met elastisch slijm. Dat is dan meestal dik of geel en bloederig. Ook kun je last hebben van bloedneuzen, niezen en gaat je reukvermogen (tijdelijk) achteruit. De ontsteking veroorzaakt pijn in de bovenkaak of kiezen, hevige pijn rond de ogen en wangen en hoofdpijn. De pijn treedt vooral op bij het kauwen of vooroverbuigen.

Reageren
    Nina

En hoe herken je dan een voorhoofd holteontsteking? Of gaat dat samen gepaard? Bedankt voor je uitleg!
    Nina

Reageren
    John (moderator)

Voorhoofdsholteontsteking is een ontsteking van de bijholten in het voorhoofd. In principe dus hetzelfde.

Reageren
    Nina

Ah, dat dacht ik al. Dank je wel.
    Merci Tandor!

Reageren
    Jessica

Bedankt voor de info, Tandor.
    Ik maak morgenochtend gelijk even een afspraak bij mijn huisarts. Hopelijk blijkt het allemaal niet zo heel ernstig te zijn en ben ik hier dan ook weer snel weer af.
    Nogmaals bedankt…

Reageren
    John (moderator)

Beste Jessica,

Een voorhoofdsholte ontsteking (bijholte ontsteking) is heel goed te behandelen.
    Succes.

Laat even weten als je geweest bent.

Reageren
    Bram

Rood snot wijst op bloedbijmenging. Rood snot bestaat nl niet, dus er moet bloed in het spel zijn. Meestal komt dat door een bloedvaatje voor in de neus dat oppervlakkig onder het slijmvlies loopt en dat dan wat bloed lekt. Dit met snot wordt dus rood snot. Een duidelijke relatie met hoofdpijn zie ik niet. Ook misselijkheid past er niet bij. Ik denk dat het verstandig is de huisarts eens te laten kijken.

MVG Bram

Reageren
    henk

na neusbloeding dicht gebrand maar na 2 weken nog steeds bloed in slijm is dit normaal

Reageren
    Nee dat is niet normaal als ik u was zou ik gelijk naar de huisarts gaan
    John (moderator)

Dat zou eigenlijk niet moeten.

Ga na het weekend toch maar even bij de huisarts langs om ernaar te laten kijken

Reageren
Reageer op: Al ruim twee weken rood snot.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.