Zoeken Vraag het forum

droge rauwe keel en snel hees

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • chantal

Wie weet wat dit kan zijn? Ik ben 31 jaar, heb vroeger wel gerookt maar al een jaar niet meer en ik heb ineens zo’n rauwe droge keel. Gevoel alsof mijn klieren zijn opgezet ook al lijkt dit niet zo te zijn als ik daadwerkelijk met mijn handen aan de klieren voel. Ik voel het dus echt alleen in de keel, alsof ie opgezet is. Verder merk ik dat ik snel hees ben of last heb van mijn stem. Gisteren ben ik bijvoorbeeld al na een kwartier in de kroeg naar huis gegaan. Ik ga niet meer zo vaak nu ik een kindje heb, maar vroeger ging ik wekelijks en had ik nergens problemen mee. Nu ben ik dus al na een kwartier naar huis gegaan omdat ik door het hardere praten in een kroeg om je verstaanbaar te maken een hele zere. droge, dikke keel kreeg en ik dus na een kwartiertje wat harder kletsen al hees begon te worden. Thuis verder de hele avond een zere keel gehad. Wat kan dit zijn? S morgens is dat nare gevoel dan wel weer weg, maar heb wel vaak last van dat droge rauwe gevoel. Wat kan dit zijn? Heb de laatste maanden wel heel erg veel stress gehad, kan dat er iets mee te maken hebben?

4 reacties
    Reageren
    Lola

Ja, als je stress hebt of hebt gehad, kan dat vaak een droge keel en hese stem veroorzaken. Door roken heb je daar ook vaker last van, en in stoffige, drukke ruimtes komt het ook vaak voor. Precies wat jij dus omschrijft.

Reageren
    flora

Precies wat ik wou zeggen dus 🙂

Reageren
    alwies

Ik ben diabetis en hartpatient ik spuit insuline totaal 4 x per dag en slik diverse medicijnen voor mijn hart en tevens ook voor de suiker sinds 2 weken heb ik veel last van een droge keel dat samen gaat met heesheid . Ik heb bij de apotheek zuig tabletten gehaald ( anginetten ) dit verlichte wel een beetje maar daar is alles mee gezegd. Ik wilde u vragen of u geen oplossing weet en hoelang deze heesheid kan duren .Ik denk dat het aan deze warme weer kan liggen en dat ik te weing water drink. heeft u hier een oplossing voor , Hartelijke dank Alwies

Reageren
    John (moderator)

Meer water drinken zou dus dan al een oplossing kunnen zijn. Je zou sowieso minimaal 1,5 liter water per dag moeten drinken. Het kan natuurlijk ook een irritatie van de keel zijn. Ga dus wel even naar de huisarts en laat naar de keel kijken

Reageren
Reageer op: droge rauwe keel en snel hees
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.