Me neus wil ineens niet meer volledig open gaan en ook me keel voelt dikker aan op zo een moment alsof hetzelfde wat in me neus ook met me keel gebeurt ofzo. Ik heb dit nu al 3 weken. Nou heb ik sinds mijn corona besmetting chronisch neusdruppels gebruikt dus dacht ik dat het daaraan zou liggen. Dat is dus nu ongeveer 2 jaar lang. Ik hyperventileer dan ook wel meer door die neus wordt me ademhaling minder goed. Ik ben ook geneigd het slijm in me keel te willen wegslikken of schrapen. Nu baal ik ervan en ik kom veel buiten kan dus niet zomaar even stoppen met de neusdruppels.
"Nu baal ik ervan en ik kom veel buiten kan dus niet zomaar even stoppen met de neusdruppels." En waarom niet??
Ga met de klacht naar de huisarts
Omdat buiten niet goed is door me mond adem te halen en dan vang ik insecten op heb ik al eens gehad. En het is een stad hier veel verkeer dus de luchtkwaliteit is niet super.
Maar nu heb ik ook hoofdpijn en een dichte oor erbij. Ook voel ik een druk aan me kaken.
Omdat buiten niet goed is door me mond adem te halen en dan vang ik insecten op heb ik al eens gehad. En het is een stad hier veel verkeer dus de luchtkwaliteit is niet super.
Wat een flauwe kul. Je bent je toch vooral zelf aan het bang maken. En je gaat niet hyperventileren omdat je door je neus ademt.
Ga met de klachten naar de huisarts
Nee ik zeg juist dat ik hyperventilatie krijg doordat me neus dichtzit en ik toch graag door me neus ademhaal en snachts daardoor ineens wakker wordt. Ik ga door die dichte neus ook anders ademhalen. De huisarts helpt meestal niet. Onderzoeken laten doen, doen ze ook niet. Heeft ook maanden geduurd voordat ik mijn darmziekte gediagnosticeerd kon krijgen.
Vraag dan een verwijzing voor de KNO arts om naar de neus te kijken