- Anoniempje16 mei 2022 om 21:57
Hallo.
Sinds het weekend heb ik last van keelpijn, zeer opgewollen en pijnlijke klieren in de hals onder de mondhoek en onder de kin. Ook koorts, spierpijn en hoofdpijn. Vandaag naar de huisarts gegaan en ben opgebeld met mijn bloedresultaten (zie bijlage). De dokter dacht aan mogelijks bacteriële infectie, en ben gestart met antibiotica.
Online lees ik meteen zaken zoals leukemie en andere ernstige aandoeningen. Ook begrijp ik het verschil niet goed tussen de lymfocyten % en lymfocyten totaal. De een is verstoord en de andere normaal?Alvast bedankt voor de toelichting!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 mei 2022 om 22:01je klachten hebben toch niks met leukemie te maken. De huisarts heeft toch al gezegd dat het een bacteriële infectie is en daar ook medicijnen voor voorgeschreven
ReagerenJohn (moderator)
16 mei 2022 om 22:02Als de huisarts ook maar enig vermoeden zou hebben gehad dat jet wat anders was, dan had die je meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis
ReagerenAnoniempje16 mei 2022 om 22:08Dag John,
Bedankt om zo snel te antwoorden.
Mijn arts werd gebeld door het labo om de resultaten mee te geven en was eigenlijk al thuis. De CRP waarden maakte mij wat zorgen en begreep het verschil niet tussen % en absoluut.Fijne avond alvast.
ReagerenJohn (moderator)
16 mei 2022 om 22:14Dat zijn twee metingen van de CRP. Je moet kijken naar de algemene waarden en de absolute waarde. De waarde in % is een onderbouwing van de berekening en niet zo belangrijk
Reageren
Je lymfocyten zijn verhoogd en de CRP. Niet zo raar met een keelontstekingAnoniempje16 mei 2022 om 22:41Bedankt John!
2 maanden geleden ben ik in malariagebied geweest en muggenbeten opgelopen. Maar ik neem aan dat hier dan andere zaken verstoord waren?
ReagerenJohn (moderator)
16 mei 2022 om 22:53Ik kan daar niets van terugzien. Maar dat zou dan ook apart onderzocht moeten worden
ReagerenAnoniempje16 mei 2022 om 22:55