Zoeken Vraag het forum

Vergrote amandel na ontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daantje

Hallo, ik heb een maand geleden een amandelontsteking gehad aan één kant. Hiervoor heb ik penicilline gehad. De amandel was erg rood en gezwollen. Hoe lang kan het duren voordat de amandel weer z’n oude vorm heeft?

18 reacties
    Reageren
    Daantje

Hierbij een foto

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat die zo blijft

Reageren
    Daantje

Kan dat geen kwaad?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan geen kwaad zolang je er verder geen last van hebt

Reageren
    Daantje

Ik heb wel wat lichte keelpijn en wat slijm. Ik dacht eerst dat het wellicht stress gerelateerd was, maar ik vraag me nu af of het niet chronisch ontstoken is. Of ziet het er dan vuriger uit?

Reageren
    John (moderator)

Dan wqllicht nog steeds de keelontsteking of een nieuwe

Reageren
    Lilly
    1. Ik heb hier ook last van gehad. 1,5 maand geleden een infectie. Nu sinds 3 weke weer goed verkouden en begin weer last te krijgen van mijn keel. Ben een beetje bang dat me amandelen eruit moeten.
    Reageren
    Lilly

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Reageren
    Lilly

Ook voel ik aan een kant een bult waarvan de huisarts toen destijd vertelde dat dat een opgezwollen klier bleek te zijn. Aan een kant blijft deze zitten en trekt het soms naar me oor toe, maar aan de andere kant voel ik helemaal niks. Kan dit kwaad?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan geen kwaad dat is een normale reactie van je lichaam

Reageren
    Lilly

Maar horen mijn amandelen wel zo groot te zijn? En dat die verdikking achter in me keel?, zoals op de op de foto te zien is, sorry voor het vele vragen

Reageren
    John (moderator)

Ze zijn opgezet…maar dat kan nog van de ontsteking zijn

Reageren
    Lilly

Maar die ontsteking was bijna 2 maanden geleden, dus dat is niet gek dan dat ze nog opgezet zijn?

Reageren
    John (moderator)

nee, dat kan

Reageren
Reageer op: Vergrote amandel na ontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.