- Dominique11 december 2021 om 20:17
Ik kan er alleen maar in het engels artikelen over vinden en die zeggen allemaal dat asymmetrische amandelen eigenlijk amandelkanker zijn. Wist ik dat het bestond? Nee. Maak ik mij nu onwijze zorgen, ja.
Ik ben er ongeveer ‘n half jaar-jaar geleden achtergekomen dat ze ongelijk zijn (zie foto. De amandel met het rode rondje oogt veel groter/totaal anders en steekt ook uit. Doet nu zeer). Had het eigenlijk weer losgelaten, maar heb momenteel een ontsteking aan mijn amandel/irritatie. Alles komt er bij kijken, keelklachten, slikklachten, vergotte lymfklier in mijn hals aan de desbetreffende kant (per toeval ontdekt).
Normaal kan ik de pijn verlichten door er steentjes uit te drukken, maar er zijn er 0 te bekennen.
Vraag 1 luidt dus: hoe los ik de pijn aan mijn amandel op. Thee met honing? En een warm compres op mijn lymfklier? Hier heb ik uit angst zoveel in zitten drukken waardoor hij nu heel erg veel zeer doet
Vraag 2: is een asymmetrische keel echt kanker? Want nu ik ze weer heb gezien, pijn heb en mijn hals erbij pak denk ik oh oh… kanker? Het zal toch niet… ik ben 21…1 reactieReagerenJohn (moderator)
11 december 2021 om 20:19I.p.v. het internet af te struinen waar je toch geen antwoord zult krijgen op je vraag en in de stress te werken, zou je beter gewoon even naar de huisarts kunnen gaan en ernaar laten kijken
Reageren