- Nancy16 maart 2020 om 13:59
Hoi,
Ik wilde eigenlijk maar de dokter gaan, maar door de situatie met corona mag ik niet komen en word ik pas vrijdag gebeld. Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant lijkt het alsof je nu met iets anders dan Corona geen recht op zorg meer hebt. En aangezien ik het wel een beetje zorgelijk vind probeer ik hier antwoorden te vinden over wat het kan zijn en wat ik moet doen.Ik heb dus een grote bobbel, soort van kwab, links onder/zijkant van m’n tong. Ondertussen is die zo groot geworden dat ik er ook op bijt soms en het erg ongemakkelijk wordt in m’n mond.
Daarvoor ben ik naar de huisarts geweest 2 weken geleden en die wilde een antibioticakuurtje proberen.
Nu 2 weken later is het alleen maar iets groter geworden.3 dagen geleden ontdekte ik dus dat ik ook een knobbel aan de linkerkant van m’n keel heb zitten. Dat is dus denk ik zelf hetgeen dat veroorzaakt dat ik moeite heb met slikken.
Sinds gistermiddag kreeg ik een raar soort van tintelend,strak, soms beetje krampachtig gevoel linkerkant gezicht en kaak.
En bij nader zelfonderzoek vond ik dus ook nog een knobbeltje schuin onder m’n oor aan de voorkant, naast de oorlel zeg maar.Het doet allemaal geen pijn ofzo maar het voelt wel heel raar.
Weet iemand want dit kan zijn?
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Nancy.19 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2020 om 14:36Je hebt geen ontstekingen in mond of keel? ook geen keelpijn?
ReagerenNancy16 maart 2020 om 15:35Nee, ik heb verder geen pijn of ontstekingen, alleen slikken gaat lastig. Ik voel alleen wel een soort druk overal dat gebied en gisteren ook een soort getintel en heel licht krampachtig.
Groetjes Nancy
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2020 om 15:38Dan even terug naar de huisarts en ernaar laten kijken
ReagerenNancy16 maart 2020 om 15:45Ja, dat wil ik wel, maar mag niet. Ze gaan me vrijdag pas terug bellen. Is er iets wat ik nu zelf kan doen?
Lijkt me niet echt een idee om ibuprofen of paracetamol ofzo te gaan slikken toch? Aangezien het verder geen pijn doet.. En antibiotica heeft sowieso ook niks gedaan.
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2020 om 16:01Ik zou gewoon even afwachten dan en er verder niets mee doen. Blijf er wel zoveel mogelijk van af
ReagerenNancy16 maart 2020 om 16:05Ik heb zelf ook iets gevonden over speekselklieren en speekselstenen, zou dat het kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2020 om 16:10Mogelijk..
ReagerenNancy16 maart 2020 om 16:14Nancy17 maart 2020 om 19:17Goedenavond,
Graag wil ik nog even snel iets vragen omdat ik dit zelf nergens terug kan vinden..
Want kan je speekselstenen hebben in 3 grote speekselklieren tegelijk aan 1 kant?
En wat betreft ontstekingen.. Doet dat altijd pijn of kan je ook ontstekingen hebben zonder pijn?
Alvast bedankt,
Groetjes Nancy
ReagerenNancy17 maart 2020 om 19:22John (moderator)
17 maart 2020 om 19:33Mogelijk is het wel. En ontstekingen zijn in de regel altijd pijnlijk
ReagerenNancy17 maart 2020 om 19:42Oké, dankuwel
ReagerenNancy17 maart 2020 om 19:54Komt het vaak voor speekselstenen in alle (3) klieren? Want ik las dat in de tong bijv zeer weinig voorkomt..
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2020 om 19:56Het komt niet zo vaak voor
Reageren