- janantoon21 juni 2017 om 11:46
Hallo!
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden last gekregen van een knobbeltje op mijn kaakspier aan de rechterzijde, vlak voor het oor. ’s Morgens na het slapen voelt dit soms wat dikker aan en ebt het langzaam af. Als ik er aan ga zitten kan dit hetzelfde effect veroorzaken. In sommige periodes in de afgelopen 2 jaar lijkt het soms ook weg te zijn geweest. Ik ben een roker dus misschien kan het te maken hebben dat dit de klier blijft irriteren? Waar ik sinds kort ben achter gekomen is dat wanneer ik mijn wang opblaas, er meestal een knetterend geluid plaatsvind op deze plek en dan lijkt er ook iets te bewegen rond die plek. Als ik vervolgens over deze plek wrijf dan voel ik dit vocht zich verplaatsen en na verloop van tijd is het weg. Het kan soms even pijn doen, maar daarna is het ook weer weg. Tijdens eten of drinken wordt het niet erger maar vaak lijkt het juist minder te worden.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik zit zelf te denken aan de oorspeekselklier maar misschien is het ook wel de buis van Eustachius.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juni 2017 om 12:05Dat is zonder enig onderzoek moeilijk te zeggen. Maar het kan vanuit je oor komen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenSer28 mei 2021 om 08:08