Zoeken Vraag het forum

Stem kwijt raar patroon.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gast

Hoi,

Even een vraag. Ik ben al een ruime week steeds mijn stem kwijt. Het begint in de ochtend redelijk goed en naar de dag vordert merk ik dat ik heser wordt en in de avond ben ik bijna helemaal mijn stem kwijt. Ik voel dan ook een soort verdikking in mijn keel, maar mijn keel doet niet echt zeer. De volgende dag is precies hetzelfde verhaal.

Ik heb dit een aantal weken geleden ook een keer gehad en daarvoor een aantal maanden geleden. 3x dus. Mijn stem leek niet echt heel krachtig sindsdien. Ik ben wel verkouden, al heb ik normaal gesproken dan echt een verstopte neus met keelpijn e.d. Nu heb ik alleen een beetje hoesten en dus dit stemprobleem. Moet ik aan iets ernstigs denken of naar de huisarts hiermee? Mijn schildklier voelt wel gewoon normaal niet vergroot en ik heb geen opzwollen lymfeklieren in mijn hals en hoofd.

Ik rij wel motor, ook met dit weer. Ik heb dan wel een kol om, maar ik wilde dit toch even vermelden.
    Ik ben een jongen van 29 zonder verdere bijzondere klachten of voorgeschiedenis.

Ik ben zelf een geneeskundestudent maar dit beloop kan ik niet echt rijmen met de kennis die ik heb opgedaan. Ook omdat ik van infecties nooit echt eerder mijn stem ben kwijtgeraakt.

Alvast bedankt.

6 reacties
    Reageren
    gast

Is trouwens bij te vermelden dat het hoesten op een gegeven moment ook soort van ‘op’ en dat dat ook niet meer echt goed lukt/moeite kost in de loop van de dag.

Reageren
    John (moderator)

Het kan een infectie van je stembanden zijn. Ga dus idd met de klachten naar de huisarts.

Reageren
    gast

Zou ik dan misschien een laryngitis hebben ofzo? En dan recidiverend heel de tijd?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om dat zo zonder onderzoek te zeggen…daar kan dan alleen de KNO-arts antwoord op geven.
    Misschien goed om een verwijzing te vragen.

Reageren
    Gast

Waaraan zou jij denken bij mijn verhaal met jouw ervaring tandor? Moet ik me zorgen maken?

Reageren
    John (moderator)

Ik maak mij in de regel niet zo snel zorgen over iets, dus ik zou me daar in eerste instantie ook gen zorgen over maken. Het blijkt in ieder geval, dat de klachten toenemen naarmate je stem meer/vaker hebt gebruikt. Een virusinfectie kan, maar een poliep op de stembanden zou ook kunnen
    Het is zoals ik al schreef, moeilijk om daar zonder onderzoek iets over te zeggen

Reageren
Reageer op: Stem kwijt raar patroon.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.