Zoeken Vraag het forum

witte bloedlichaampjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • wessells

beste mensen,

dit kan vrij dom klinken maar een paar dagen geleden bedacht ik me opeens: helpen witte bloedlichaampjes tegen kanker en zo ja, kan er dan niet een geconcentreerde spuit vol witte bloedlichaampjes aan een kankerpatiënt worden gegeven?

alvast bedankt voor reacties.

wessells

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ja, en dat is een hele slimme gedachte! Wil je dokter worden misschien?

Er wordt hier veel medisch onderzoek naar gedaan.

het lastige is dat de witte bloedcellen alleen bestrijden wat lichaamsvreemd is, dus iets dat van buiten komt zoals een bacterie of een parasiet. Kanker komt voort uit de eigen lichaamscellen, dus vandaar dat de witte cellen kanker vaak niet herkent en dus ook niet kan aanvallen en bestrijden.

Reageren
    wessells

hm nee liever geen dokter maar ik ben er nog niet uit. ach ik heb ook nog 3 jaar voordat ik mijn studie moet gaan kiezen.

maar ven terugkomen op U reactie. ik weet dat witte bloedlichaampjes alleen dingen afstoten die lichaamsvreemd zijn maar kunnen er daarom ook niet bloedlichaampjes van een andere bloedgroep worden gebruikt? of krijg je dan het probleem dat de witte bloedlichaampjes elkaar aanvallen?

wessells

Reageren
Reageer op: witte bloedlichaampjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.