Zoeken Vraag het forum

Moedervlek of melanoom?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeroen

Hi,

Ik zat een aantal dagen geleden met een vriendin te genieten van de zon aan het strand en toen wees zij een moedervlek aan op mijn rug die zij verdacht er uit vond zien. Zij heeft geen medische achtergrond maar vond hem toch wat verdacht. Zij stelde toen voor om contact op te nemen met de Huisarts.

Nu heb ik altijd al een moedervlek op mn rug gehad en voor mijn gevoel was die altijd redelijk rond. Nu weet ik dit niet zeker want ik heb er nooit echt heel duidelijk naar gekeken alleen soms kort in de spiegel. Ik kan dus niet met duidelijkheid zeggen of die daadwerkelijk is veranderd of dat die altijd al zo was.

Wat context: Ik ben een 20 jarige jongen en de kans dat het daadwerkelijke een melanoom is lijkt mij dan ook klein. Dit is dan ook de reden dat ik twijfel om contact op te nemen met de huisarts. Toch maak ik me wel een beetje zorgen en vraag ik me af of iemand wat meer informatie kan bieden over hoe de moedervlek er uit ziet en of dit zorgwekkend is.

2 reacties
    Reageren
    Jeroen

Ik zie dat er geen bijlage is dus ik probeer die opnieuw er bij te doen.

Reageren
    Peter (huisarts)

Bij een egaal gepigmenteerde plek die regelmatig van vorm is, is de kans niet groot dat het een melanoom is.
    Bij snelle groei, vorm en kleur-verandering wel laten beoordelen.
    Zie (ook voor wat voorbeelden):
    https://www.stichtingmelanoom.nl/melanoom-herkennen

Reageren
Reageer op: Moedervlek of melanoom?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.