Zoeken Vraag het forum

Voedselresten in speeksel?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi,

Ik ben 24 jaar en ik heb een chronisch kuchje de afgelopen 5,5 jaar. Ik heb regelmatig als ik speeksel uitspuug dat ik witte/bruine dingetjes zie. Is het normaal dat je dit ziet en kan dat eten zijn van tot een paar uur terug? Soms word ik wakker en hoest ik een klein beetje wit slijm op. Ik ben bang dat het iets ernstigs is en overal waar je zoekt vindt je dat er of geen eten in je slijm moet zitten of dat dit soort stukjes ook bloed kunnen zijn. Ik zal even een foto toevoegen als voorbeeld.

Is het normaal om voedselresten te zien als je speeksel uitspuugt?

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Fotos:

PS: ik lees dat dat witte slijm soms die ik ophoest en de bubbelachtige structuur ook kan wijzen op hartfalen?

Ik heb wel de laatste tijd een wat hogere bloeddruk en het laatste jaar ook regelmatig hartoverslagen

Reageren
    Anoniem

Tweede foto

Reageren
    Anoniem

Nog een goede foto, dit is van net:

https://ibb.co/rZcRhdy

Reageren
    Anoniem

Ik upload er meerdere zodat je een goed beeld krijgt:

https://ibb.co/sHR151x

Reageren
    Suus

Dat is geen voedsel,maar slijm uit je luchtwegen.
    Ga er mee naar de huisarts als je er ongerust over bent.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor de reactie. Ben er al eens mee geweest, maar ze gaf er niet heel veel aandacht aan. Maak me zorgen over longkanker, omdat ik overal zie dat bruin slijm oud bloed is.

Weet niet zo goed wat ik hiermee moet nu.. na 5,5 jaar zou het toch wel erger zijn geworden als dit iets levensgevaarlijks was?

Reageren
    Anoniem

Hi, heeft iemand hier misschien een antwoord op? Op mijn laatste vraag

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt toch vooral op slijm dat vanuit de neus in de keel komt of gewoon slijm van de luchtwegen

Reageren
Reageer op: Voedselresten in speeksel?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.