Zoeken Vraag het forum

Heb ik keelkanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag allemaal, ik ben (net zoals heel veel andere mensen) verkouden. Dit is nu al twee weken het geval en gelukkig lijkt het minder te worden. Echter heb ik ook wat vage klachten. Namelijk: Tijdens het sporten heb ik last van een scherp gevoel in de keel en daarnaast hoor ik ook opeens mijn hartslag in mijn keel. Verder ging ik net ook uit nieuwsgierig even in mijn keel kijken via de spiegel. Niets bijzonders gevonden, vervolgens ging ik met mijn vinger in mijn keel voelen of er misschien wat zat en toen merkte ik op dat er onder in mijn keel wat vernauwing aanwezig is en het leek wel alsof ik een soort wratje voelde. Mijn vraag is daarom heb ik misschien wel keelkanker?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je verkouden bent krijg je klachten. En wat je voelde zal het strottenklepje zijn.

Reageren
    Anoniem

Goedemiddag John
    Nee dat was het echt zeker niet. Ik ging verder met mijn vinger mijn keel in. Ik denk in de richting van mijn adamsappel. (Nog even ter toevoeging op het eerdere bericht : ik heb ook regelmatig last van hele kleine bloedneuzen. Er komt dan geen grote hoeveelheid uit mijn neus, maar in kleine hoeveelheden. Ik denk dat dit komt door het harde snuiten overigens)

Reageren
    John (moderator)

Bij je strottehoofd kun je met een vinger niet komen. Is ook niet echt verstandig om zover met een vinger in je keel te gaan. Nergens goed voor. Als je denkt dat er iets niet goed is in je keel moet je daarmee naar de huisarts gaan.
    Het bloed uit je neus zal idd door te hard en verkeerd snuiten komen

Reageren
    Anoniem

Oke dat is duidelijk. Vooropstellend ik weet dat het niet goed is om zover met je vinger in keel te komen, maar is dit dan gevaarlijk door bacterie of op een andere manier?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt beschadigingen veroorzaken en idd bacteriën in je keel brengen, die normaliter in je mond door speeksel worden tegengehouden

Reageren
    Anoniem

Oke. Duidelijk. Laatste vraag:
    Als ik keelkanker zou hebben welke klachten zou je dan moeten hebben?

Reageren
    Anoniem

Ik las op internet ook over oorpijn. Bedoelen ze hiermee echt pijn in de oren of bijvoorbeeld soms een pieptoon in een van de oren horen?

Reageren
    John (moderator)

Dan zou je echt heel andere klachten ,moeten hebben

Reageren
    Anoniem

Inderdaad dokter. Ik heb verder gegoogeld. De vrijwel enige  mogelijke kanker als ik keelkanker zou hebben is “hypofarynxkanker” echter is dit een vrij zeldzame kanker en komt die vrijwel alleen voor bij mensen die ouder zijn dan 50 jaar. Ik ben nu 25 jaar. Ik denk hiermee dat ik wel kan stellen dat ik voor 99% zeker momenteel geen kanker heb. Gelukkig. Dank voor de tijd.

Reageren
Reageer op: Heb ik keelkanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.