- Anoniem16 oktober 2021 om 15:51
Goedemiddag allemaal, ik ben (net zoals heel veel andere mensen) verkouden. Dit is nu al twee weken het geval en gelukkig lijkt het minder te worden. Echter heb ik ook wat vage klachten. Namelijk: Tijdens het sporten heb ik last van een scherp gevoel in de keel en daarnaast hoor ik ook opeens mijn hartslag in mijn keel. Verder ging ik net ook uit nieuwsgierig even in mijn keel kijken via de spiegel. Niets bijzonders gevonden, vervolgens ging ik met mijn vinger in mijn keel voelen of er misschien wat zat en toen merkte ik op dat er onder in mijn keel wat vernauwing aanwezig is en het leek wel alsof ik een soort wratje voelde. Mijn vraag is daarom heb ik misschien wel keelkanker?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2021 om 15:52Als je verkouden bent krijg je klachten. En wat je voelde zal het strottenklepje zijn.
ReagerenAnoniem16 oktober 2021 om 16:00Goedemiddag John
Reageren
Nee dat was het echt zeker niet. Ik ging verder met mijn vinger mijn keel in. Ik denk in de richting van mijn adamsappel. (Nog even ter toevoeging op het eerdere bericht : ik heb ook regelmatig last van hele kleine bloedneuzen. Er komt dan geen grote hoeveelheid uit mijn neus, maar in kleine hoeveelheden. Ik denk dat dit komt door het harde snuiten overigens)John (moderator)
16 oktober 2021 om 16:11Bij je strottehoofd kun je met een vinger niet komen. Is ook niet echt verstandig om zover met een vinger in je keel te gaan. Nergens goed voor. Als je denkt dat er iets niet goed is in je keel moet je daarmee naar de huisarts gaan.
Reageren
Het bloed uit je neus zal idd door te hard en verkeerd snuiten komenAnoniem16 oktober 2021 om 16:14Oke dat is duidelijk. Vooropstellend ik weet dat het niet goed is om zover met je vinger in keel te komen, maar is dit dan gevaarlijk door bacterie of op een andere manier?
ReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2021 om 16:25Je kunt beschadigingen veroorzaken en idd bacteriën in je keel brengen, die normaliter in je mond door speeksel worden tegengehouden
ReagerenAnoniem16 oktober 2021 om 16:27Oke. Duidelijk. Laatste vraag:
Reageren
Als ik keelkanker zou hebben welke klachten zou je dan moeten hebben?Anoniem16 oktober 2021 om 16:28Ik las op internet ook over oorpijn. Bedoelen ze hiermee echt pijn in de oren of bijvoorbeeld soms een pieptoon in een van de oren horen?
ReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2021 om 16:28Dan zou je echt heel andere klachten ,moeten hebben
ReagerenAnoniem16 oktober 2021 om 16:32Inderdaad dokter. Ik heb verder gegoogeld. De vrijwel enige mogelijke kanker als ik keelkanker zou hebben is “hypofarynxkanker” echter is dit een vrij zeldzame kanker en komt die vrijwel alleen voor bij mensen die ouder zijn dan 50 jaar. Ik ben nu 25 jaar. Ik denk hiermee dat ik wel kan stellen dat ik voor 99% zeker momenteel geen kanker heb. Gelukkig. Dank voor de tijd.
Reageren