Zoeken Vraag het forum

Normale moedervlek of melanoom?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Is dit een normale moedervlek of een melanoom? Hij is een stuk roder dan mijn andere moedervlekken en schilferde eerst. De schilfertjes heb ik eraf gehaald.

7 reacties
    Reageren
    Anoniem
    John (moderator)

Helaas kan ik hier geen antwoord geven.
    Het probleem is namelijk dat het onderscheid tussen een atypische moedervlek en melanoom zeer subtiel kan zijn. Tegelijkertijd kan het missen van de diagnose melanoom grote gevolgen voor de gezondheid hebben.

Zelfs voor een ervaren dermatoloog is de beoordeling zonder dermatoscopie en alle relevante contextuele informatie lastig en wordt aan ook huisartsen aangeraden niet foto’s van gepigmenteerde huidafwijkingen per foto teledermatologie aan te bieden, maar patiënten altijd te verwijzen.

Ik raad dus aan om in eerste instantie naar de huisarts te gaan en ernaar te laten kijken.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie. De huisarts heeft er al naar gekeken en zegt dat het niets ernstigs is. Maar ik maak me er toch nog zorgen over

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat je op het oordeel van je dokter kunt en moet vertrouwen

Reageren
    Anoniem

Oke, ik zal het proberen.
    Ik maak me nu wat meer zorgen omdat u toch wel anders reageert dan bij andere berichten van mensen die foto’s plaatsen van hun moedervlekken. Meestal reageert u dat het wel meevalt en bij mij toch niet.

Ziet het er op mijn foto’s gevaarlijk uit?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat komt omdat het beleid van dokter.nl toch wat is aangepast na overleg met dermatologen

Reageren
    Anoniem

Oke, bedankt voor uw reactie nog op de late avond!

Reageren
Reageer op: Normale moedervlek of melanoom?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.