galeatomie??

ik ben 20 jaar oud en ik voel dat mijn haardos dunner is aant worden en dit voor kale plekken zorgt.

Zelf ben ik nu nog tevreden met mijn haar dat ik nog heb maar ik weet dat dit naarmate van tijd zal verergeren.

Ik heb gehoord van geleatomie, dit is dus een opratieve ingreep waarbij men haaruitval kan voorkomen.

Is dis vertrouwbaar en werkt dit echt?

Reactie

Geleatomie is een ingreep aan de galea, het stevige peesvlies onder de hoofdhuid dat de schedelspieren omhult. Het vliesje omknelt de bloedvaten bij sommigen op dusdanige manier dat de voeding naar de haarwortels wordt verminderd. Haaruitval zou een gevolg kunnen zijn. Door middel van een kleine operatie kan de galea los worden gemaakt van de andere weefsellagen van de hoofdhuid. Hierdoor wordt de bloeddoorstroming naar de haarwortels verbeterd, herstelt het haar zich en wordt haaruitval een halt toegeroepen. Geleatomie is nooit medisch erkend als oplossing voor Alopecia Androgenetica. Het is ook nooit bewezen dat haaruitval wordt veroorzaakt door een tekort aan bloedtoevoer. De enige medische erkende oplossingen tegen haaruitval zijn Minoxidil en Propecia. Bij kaalheid helpt alleen een haartransplantatie.

Reactie

Heb er op mijn29 een laten doen. Veel last gehad de eerste 2-3 jaar tijdens het sporten. Geen nieuwe haargroei gezien. Nu voel ik er gelukkig niets meer van.. Aleen
    Nog 2 littekens... Mischien werkt het aleen op,de kruin want op de voorkant( haarlijn) is het tog uitgevallen.
    Vorig jaar een ht gedaan. + wat onderzoek op sites en forums .Neem keratene retard en nanoxidil+ champo
    Niet echt goedkoop maar mijn haar is steviger en valt niet meer uit zoals vroeger
    ( te zien na het douchen) . Gebruik ook geen gel meer en alle champo van de suppermarkt buiten gegooid. Blijkbaar is dat rommel met een slechte ph waarde of zoiets.. Voor de rest helpt het om iedere week een avond een uur vroeger dan normaal in bed te gaan savonds en op te passen voor stress en veel groenten als bonen spinazie, tomaat, enz kortom alles wat slecht smaakt... Suiker en zuur minder of iet op letten .. De eerste 6 maand dat je dit doet zie je weinig resultaat. Niet opgeven na die 6 7 maand zal je verbetering zien... Grtz

Reactie

Galeatomie laten doen in Maart 2018, heeft echter niets uitgedaan. Na 1 maand wel even een stop gehad met haaruitval , na 3 maand begonnen er aan de littekens een soort van stroomstootjes te komen, Hierna dubbel zoveel haaruitval gehad ... haarverlies is gewoon doorgegaan,het is jammer genoeg verloren geld... vind ook nergens reacties van gelukte operaties , anders zou dit veel bekender zijn, jammer

Reactie
Reageer op: galeatomie??
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief