@jacob
Bedankt voor je reactie!
Ik ben alleen bang voor de incubatietijd en dat de permitrinebehandeling het allergisch reageren van mijn lichaam op de mijten/uitwerpselen etc. vertraagd, maar heb geen idee of dat kan?
In hoeverre wordt de BB crème gedekt door je basisverzekering? Of moet je deze net als de andere middelen volledig zelf betalen?
Mijn behandeling is al helemaal afgerond nu net een week. Ik werd de afgelopen 5 weken zelfs behandeld. Ik heb daarom nu ook een hormoonzalf en een koelzalf meegekregen. Maar smeer de hormoonzalf nu al een week, en de jeuk begint nu toe te nemen op mijn handen. Ik zie tot nu toe geen duidelijke nieuwe gangetjes maar heb wel veel bultjes op mijn handen. Helaas moet ik nu echt gewoon er een paar weken tegenaan gaan kijken. Want zie het zeker niet zitten om nu opnieuw te beginnen aangezien mijn handen er al zo slecht aan toe zijn....
Maar ik vraag me toch af hoeveel mensen zijn er zo makkelijk en snel vanaf gekomen? Want je krijg natuurlijk een leuk papiertje mee met alle stappen. Heb ze zelf nauwkeurig opgevolgd en nog wat extra dingen uit mezelf gedaan. Zoals zeil over de bank en de matrassen. Ik leef nu gewoon weer normaal trouwens want anders maak ik mezelf echt helemaal gek.
Als ik het bericht van @jacob lees dat het vaak weg is als je niet meer wakker ervan ligt. Ik lig er niet meer wakker van maar de branderige jeuk die is er nog steeds. Niet de hele dag gelukkig. Maar juist omdat het is toegenomen sinds gisteren denk ik gelijk al weer van: Nou daar gaan we weer, het heeft weer niet gewerkt pfff.... Hoop aan de ene kant echt dat dit door de hormoonzalf komt want smeer het ook alleen op mijn handen/pols want daar heb ik steeds het meeste last. Op andere plekken heb ik soms nog jeuk maar dat begint voor mijn gevoel wel af te nemen.
Maar merk wel als ik alles zo lees dat meer mensen problemen hadden met de permentine. Heb zelf de laatste keer de tabletten maar gekregen van de dokter. En als dit nog niet weg is over een paar week krijg ik dus een dubbele behandeling creme en de tabletten. Nu valt het me op dat er ook een andere creme is. Is die misschien beter want ik wil echt niet weer die permentine op mijn huid smeren.
Niemand om me heen die is mee behandeld heeft nog klachten. Mijn zoon krabt heel af en toe nog eens maar ik zie niks vreemd op zijn huid op wat muggenbulten na gelukkig.
@moeder+kind, houd vol! Zo te horen gaat het helemaal de goede kant op met je. Vaak is het zo dat de jeuk eerst erger wordt na de behandeling (vaak na een dag of 3) en erna pas weer afneemt. Je geeft aan dat het, buiten je handen, al afneemt en je er snachts niet wakker van ligt. Klinkt allemaal echt alsof je er vanaf bent en je de post scabiës eventjes uit moet zitten.
@1913 hoop echt dat je gelijk hebt. Vooral 1 plek is echt vervelend. Dus ik ga zeker nog ff goed volhouden. Als ik het ook vergelijk bij het begin lag ik idd echt goed wakker eerst van de jeuk. Met beetje mazzel had ik 4 uur slaap toen destijds. Toch bedankt voor je berichtje. Geeft me ff wat meer zekerheid.
@moeder+kind
Goed om te horen dat je niet meer wakker ligt en je zoon ook niet al te veel last lijkt te hebben. Fijn dat het de goede kant op gaat!
Hier gelukkig minder jeuk alleen sinds een week dus wel heel veel last van tintelingen/kriebels op de huid (zoals eerder gezegd alsof er letterlijk insecten over mijn huid kruipen).
Ik hoop echt dat dit door de permitrine veroorzaakt wordt.
Vannacht ook veel last van gehad. 02:30 wakker geworden en sindsdien niet meer in slaap kunnen komen. Ik kan het dus niet echt jeuk noemen, al neigt het er soms wel flink naar.
Ik hoop maar dat dit ook gaat afnemen en we verder kunnen want dit alles breekt me mentaal echt op.
Familie al 2 maanden niet gezien terwijl onze baby allerlei ontwikkelingen door maakt die we dus alleen digitaal kunnen delen. Opa’s en oma’s die hun kleinkind verschrikkelijk missen. Wat een hel is dit…
De tintelingen zijn waarschijnlijk van de permetrine zalf. De jeuk bij warmte en irritatie bultjes zijn van dr schurft.
@Dave
Ik hoop het heel erg maar het neemt wel toe en het vreemde is dat ik dit de eerste 3 weken na de behandeling niet heb gehad.
Dit is echt het raarste wat ik ooit mee heb gemaakt met m’n huid. En ik heb als kind/tiener echt van alles gehad van eczeem tot krentenbaard en lichen scleroses, maar nog nooit een ervaring waarbij het letterlijk lijkt alsof er insecten over me heen kruipen. En al bij al wordt je er gewoon paranoia van omdat je bijna het gevoel krijgt dat dit onmogelijk een bijwerking kan zijn van een crème (omdat het zo echt voelt).
Maar ik houd hoop en hoop dat het gaat afnemen. Ik zal hier ook het voorloop plaatsen, mocht iemand in de toekomst hetzelfde meemaken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@vraagteken
Ik begrijp heel goed dat dit mentaal echt breekt. Zie je nog nieuwe plekjes verschijnen? Want zo niet dan zou ik wel proberen om toch langzaam weer ff contact te zoeken met je familie. Jezelf opsluiten doet je geen goed. ( heb dat heel erg aan mezelf gemerkt. En probeer zelf ook langzaam weer alles op te pakken)
Misschien kan je langs bij een huisarts of dermatoloog binnenkort aangezien er wat weken voorbij zijn. Ga dat zelf ook over een 3 week doen. Meer voor mij eigen rust ook. Misschien een idee als het mooi weer is om met een familie lid lekker een wandeling te maken. Zo kunnen jullie elkaar zien en hun de kleine.
Als ik je bericht ook zo lees kan ik mezelf er heel erg in vinden ook. Ben er zelf ook te veel mee bezig. Maar ik probeer mezelf nu ook echt weer ff te dwingen om wat normale te leven en het van me af te zetten. Die tintelingen voel ik ook. Maar vooral als ik er te veel over nadenk. De momenten dat ik druk bezig ben heb ik niet of nauwelijks ergens last van.
Hopelijk voel je je snel goed genoeg om weer naar je familie te gaan met de kleine.
Ik heb schurft, na de 2de behandeling had ik geen last meer ben nu een week later en heb terug blaasjes iemand aub een advies ik weet niet meer wat ik moet doen ik voel me zo vies
@vraagteken, ook bij jou klinkt het heel positief. Vergis je er niet in dat schurft echt niet zo heel gemakkelijk over springt naar iemand anders. Je kunt gewoon langsgaan, 100 procent. Baby vasthouden raad ik wel af, je wilt dat niet op je geweten hebben dat je het zo'n kleintje geeft. Maar in het dagelijks leven geef je het echt niet zomaar aan iemand anders. Voor extra zekerheid kun je inderdaad buiten afspreken, maar nodig is het niet.
@mm, je kan niks meer doen dan afwachten. In de beginfase na behandeling is er geen onderscheid te maken tussen post scabies en scabies. In 90% van de gevallen is het post scabies zo snel na de behandeling. Stél dat een enkele mijt de behandeling heeft overleefd, dan duurt het eventjes voordat je daar last van krijgt. Dit geldt voor iedereen met klachten tot aan een week na de behandeling. Al die snelle klachten zijn post scabiës. Na een week of 3 kun je voor het eerst gerichter gaan kijken of je misschien nog schurft hebt.
Moeder + kind
Bedankt voor je berichtje! Ik zie geen nieuwe plekjes verschijnen gelukkig. Het lastige is dat ik dus sinds gisteren meer en meer last krijg van die tintelingen. Zo erg dat ik er bijna niet vanaf kan blijven. Het wordt steeds erger. Nu in de avond helemaal.
Wandelen is een goed idee, alleen merk ik dat een aantal familieleden niet goed begrijpt wat het inhoudt en mij dus overdreven vinden reageren. Ik ben wel erg voorzichtig omdat de oma’s vaste oppas zullen zijn als ik weer moet gaan werken en als zij dit krijgen zijn we nog verder van huis.
Ik hoop echt dat dit een tijdelijk ding is en dat we het snel allemaal kunnen loslaten. Ik ga morgen toch nog maar eens naar de huisarts om te kijken of ik iets van slaap medicatie kan krijgen. Naar de dermatoloog verwijzen willen ze nog steeds niet omdat ze geen uiterlijke kenmerken kunnen vinden..
@Mm je zou het met je huisarts kunnen bespreken. Toch zou ik minimaal 4 weken wachten omdat het kan zijn dat je huid reageert op de behandeling.
@1913 Dankje voor je bericht! ik hoop heel erg dat het een positieve uitkomst gaat hebben. En dat deze verschrikkelijke tintelingen en kriebels door de permitrine komen.
@vraagteken
Ja ik snap aan de ene kant wel dat mensen die het zelf niet ervaren misschien vinden dat mensen kunnen overdrijven. Als ik deze blog niet had gevonden zou ik het ook over mezelf denken. Maar stress en slapeloze nachten put je gewoon uit. Dan is z'n reactie (hoe je ermee omgaat) dus ook niet vreemd. Ik voel me de hele tijd uitgeput bijvoorbeeld maar doe eigenlijk dingen die dagelijks of wekelijks gebeuren in mijn huishouden. Zoals schoonmaken en de was. (Nu dan ff iets meer was als normaal dan).
Met slaap medicatie wil ik je wel adviseren om je er goed over te laten informeren. Soms kan je er ook afhankelijk van worden.
Maar ik ga er vanuit dat @1913 gelijk heeft en dat het post scabies zijn. Ook bij mij begint de jeuk weer toe te nemen maar het zijn momenten. Dus over paar weken weten we meer hopelijk.