Schurft blijft terugkomen

Hoe ik er van af ben gekomen: permetrinecreme en ivermectine pillen tegelijk gebruiken en na 7 tot 10 dagen herhalen. Leg de situatie uit aan je huisarts en vraag voldoende voorschriften, ook al zegt de dermatoloog iets anders.

Ik heb de pillen ‘s ochtends ingenomen en me in de avond heel zorgvuldig ingesmeerd. Neem hier zeker de tijd voor en masseer de zalf goed in de huid. Zorg ervoor dat de zalf opgedroogd is voor je in bed kruipt.

Permetrinecreme alleen hielp bij mij ook niet, net zoals ivermectine alleen ook niet voldoende hielp. De combinatie ervan wel! En niet vergeten te herhalen! Verder alles gewoon in de was stoppen zoals de voorschriften zeggen. Als je dat hebt gedaan, zit je goed.

Ik merkte meteen verbetering en heb al weken nergens meer last van.

Tea Tree oil, clove oil, berkenteer olie en Aloë Vera helpen allemaal niet! Ga wel een verzachtende bodycreme halen om je in te smeren na de behandelingen. De permetrinecreme is namelijk geen pretje voor je huid!

Succes!

Reactie

Wij zijn nu bezig vanaf Februari, elke keer nieuwe besmettingen. groot gezin 7 mensen. Ik word nu zo langzamerhand gek van al het gewas etc. Het is brandschoon en nog gaat het niet over. Nieuwe bedden gekocht matrassen ed. En het lijkt gewoon ook niet te helpen. Waarom was hier vroeger in de middeleeuwen met een teer behandeling wel van af te komen. En nu niet....de dermatoloog weet het volgens mij zelf ook niet. En neemt het niet echt serieus. Heb heel dit forum rond gespit. Zie van alles. Maar is er iemand echt daadwerkelijk een keer van afgekomen? Het lijkt ondanks die creme en tabletten elke keer na 2 weken weer terug tekomen. Alsof het nooit is weggeweest. Nu heeft zelfs de  6 maanden oude baby het ook. De kosten reizen ook de pan uit met die tabletten en crèmes. Als het nu hielp...

Heel graag tips!!!

Reactie

Dag lieve lezers,

Hier een beetje hoop. Ik kreeg rond april last van schurft maar hier kwam ik echter pas in juni achter. Ik ben begonnen met zalf maar voor mijn gevoel werkte dit niet dus nog een keer zalf gebruikt. Toen het terug kwam naar mijn idee ben ik naar de huisarts gedaan voor pillen. Dit heb toen 2 keer gebruikt. Ik zag echter nog steeds plekjes en ik was ten einde raad. Toen kwam ik dit forum tegen waar veel mensen zeiden dat het al weg is maar dat het door de nieuwe plekjes lijkt alsof het niet zo is. Daarvan uitgaand heb ik gewacht. Pleisters geplakt op de wondjes tussen me vingers en als er geen plekjes op me handpalmen kwamen ging het naar mijn idee goed. Ook ben ik gaan kijken naar hoe erg de jeuk was. Als het lang niet zo erg was als toen ik het had en de jeuk eigenlijk nog maar heel soms terug kwam was het goed. Zo heb ik een paar maanden gewacht en nu eindelijk zijn bijna alle plekjes weg en heb ik af en toe nog een beetje jeuk. Dus jongens mijn tip is, heb geduld en niet gelijk medicijnen gebruiken als je een plekje zit want het maakt je lichaam echt kapot. Hou vol het komt goed!!!

Reactie

Heb nu eindelijk na 9 maanden geen nieuwe bultjes meer gekregen!! Vraag om de tabletten en herhaal deze na 8 dagen!! Niet goedkoop maar hielp bij mij beter dan de 18 tubes cremes!! Blijf alles goed schoonhouden en vergeet de auto niet!! Op tijd de stofzuiger zakken vernieuwen en evt de huisdieren spullen verschonen!! Er is echt hoop hou vol!! Gebruik verlopig ook geen geparfumeerde spullen op de huid!!

Reactie

Vanaf april bezig tot afgelopen 16 november en nog steeds jeuk. Het is echt een hel als je er in zit want waarom krijg je steeds nieuwe bultjes en blaasjes. Het begon met onze zoon in april, dus wij mee smeren, en de tweede behandeling en week later hij alleen aangezien wij geen verschijnselen hadden. Vervolgens duurde het bij hem tot in juli voor hij minder jeuk had, hij heeft nog een behandeling gehad en nog een paar keer pillen en is verschillende keren bij dermatoloog geweest ivm jeuk en netelroos. Steeds 1 behandeling en de week erop de 2e. Vervolgens krijgt mijn man in augustus bij huidarts na onderzoek weer de diagnose, ikzelf had ook blaasjes. Dus weer alle vier aan de zalf, maar na de tweede behandeling bleven er plekjes gangetjes en blaasjes komen dus de week daarna een 3e behandeling met pillen. Inmiddels had ik overal dikke opgezette eczeemplekken, bultjes overal en een hele ruwe dikke huid in hals en decolleté. Elke dag 2 of 3x smeren met koelzalf of cocosolie. We zijn extreem netjes geweest met wassen, meteen voor de behandeling drie dagen kleren en beddengoed in de was op 60C, elke dag schone kleren, dag van de behandeling ook beddengoed en kleren schoon, zitten op schone lakens, gezogen, ieder eigen handdoeken enz. Toch in oktober meer last en ben ikzelf met blaasjes op vingers naar dermatoloog gegaan, weer onderzoek en ja hoor, nog schurft te zien in schraapsel. Dus weer iedereen een dubbele behandeling. Ondertussen begon ik er een hard hoofd in te krijgen dat het ooit zou stoppen en waar kwam het vandaan, waren we her besmet of hielp de behandeling niet genoeg? Al die tijd geen afspraken bij anderen, alleen houten stoelen of plastic, geen logeer partijen... En steeds slechtere huid waar je dan weer permetrine overheen smeert en kort laten zitten is geen optie want dan werkt het niet, dus 12 uur. We smeerden elkaar in een werden behoorlijk paranoia. Vreselijk. Op Nederlandse sites vind je altijd dat een tweede behandeling afdoende is en dat het dan nog een paar weken op z'n langst duurt en dan ben je er van af. Dat is dus niet waar. Kijk maar eens op Engelstalige sites. Neem olie besteld en daar iig in de ochtend en avond mee gesmeerd, samen met koelzalf of cocos olie. Het ruikt niet echt lekker, maar de droge huid kriebelt dan minder en eczeem werd ook minder. Na een week had ik eindelijk hoop dat het over zou zijn. M'n huid verbeterde en ik had steeds minder jeuk. Maar na 1 1/2 week kwamen er nieuwe plekjes en blaasjes, alsof ik herbesmet was. Tot onze grote schrik had onze zoon ook weer plekjes op een vinger en de dochter kreeg uitslagplekken, blaasjes en bultjes. Deze week met z'n vieren een afspraak bij de huidarts gemaakt omdat we alleen nog maar wilden smeren als met onderzoek werd getoond dat er mijt zat. Iedereen uitgebreid onderzocht en van hele lichaam schraapsel onder de microscoop bekeken: geen mijt. Dus de laatste 2 behandelingen inclusief het smeren met neem olie heeft toch geholpen. Conclusie van arts: immuunsysteem van slag en we kunnen nog 2 maanden last van jeuk en bultjes houden! Opgelucht, niet meer smeren met permetrine of pillen slikken. Dit zijn restverschijnselen. De ene dag gaat het goed, de volgende dag weer overal jeuk, bultjes komen en gaan of blijven en eczeem is niet weg en jeukt ook en een droge huid. Maar we gaan er nu van uit dat de mijt verdwenen is. Dus laat het onderzoeken als je twijfelt en behandel niet snel opnieuw als daar geen bewijs voor is! De aanhouder wint. Ik wens iedereen heel veel sterkte

Reactie

Wat een ellende..

@eva ik ben blij jou berichtje te hebben gelezen! Hier bezig van oktober(lijkt natuurlijk niet lang!) maar mijn zoontje was toen net 8 weken.. Behandeling gekregen in het ziekenhuis.. Al 6!! Keer ingesmeerd met zalvor zalf.. Geslapen op luchtmatrassen.. Geen zetel meer gebruikt, geen stoffen stoelen meer.. Enkel houte stoelen en slapen op de lucht matras. 😩

Dan naar Leuven geweest, en daar konden ze me niet zeggen of ik of mijn zoontje nog schurft zouden hebben, desondanks de bultjes.. Dan maar cortisone zalf meegekregen, en deze gesmeerd 7 dagen bij mijn zoontje (is enkel tegen ontstekingen van de bultjes en de jeuk te verzachten, géén middel tegen de mijt) hier is zijn tugje véél beter bij.. Maar ik zie dus nu nog hier en daar 1bultje op zijn vingertje en voetje..

Zou het dan echt nog van de 'restjes' zijn van de mijt? Kunnen daardoor nieuwe bultjes ontstaan?

Ik ben echt enorm hopeloos.. Ook omdat alles gedaan werd zoals het moest, kledij, wassen, smeren.. 😔

Hopeloze mama..

Reactie

Oh wat naar bij zo'n jong kindje. Ga niet meer smeren met permetrine als er geen mijt wordt aangetoond! Je huid wordt er alleen slechter van. Blijven insmeren met koelzalf of lanettezalf tegen droge huid en eventueel als het echt niet anders kan hormoon creme tegen de jeuk. Als de huidarts niets vind is het restverschijnsel. De mijt, eitjes en uitwerpselen zijn niet zomaar uit de huid verdwenen, dat moet uitgroeien. En de huid blijft daar een tijd op reageren.

Reactie
Reageer op: Schurft blijft terugkomen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief