Hallo,
Het begon allemaal met een klein bultje achter de oor die verschrikkelijk jeukte. Door het krabben was het erger geworden en was het achter mijn oor ook helemaal dik geworden. Naar de huisarts gegaan en die zei dat het eczeem is. Hormoonzalf meegekregen en dat zou het moeten minderen.
1 of 2 dagen later kreeg ik ineens jeuk aan mijn hoofd onder mijn haar, uit reactie natuurlijk krabben maar toen begonnen er grote zwellingen te komen. Eentje bijvoorbeeld in mijn nek die zo groot / dik was dat ik mijn hoofd maar een paar cm naar achter kon doen. Weer naar de dokter gegaan en een sterkere hormoonzalf gekregen, ook een hormoonlotion voor bovenop het hoofd.
Nu zie ik ineens over mijn hele lichaam heen overal ronde vlekken te zien, sommige vormen 1 grote vlek na een bepaalde tijd. De vlekken jeuken verschrikkelijk en zitten ook op ongemakkelijke plekken. Sommige vlekken komen plotseling en sommige gaan ook ineens weg. Lijkt verdacht veel op netelroos? Iemand een mening? Zie bijlagen.
Nog wat informatie;
De vlekken zijn vaak witter van binnen met rode omranding.
De plekken zijn niet schraal en op mijn hoofd heb ik ook geen last van schilvers
Het kan een allergische reactie zijn of een huidaandoening. Ga daarmee naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de dermatoloog
Kan helaas de foto's niet uploaden van de "Witte" omringde plekken, bestanden zijn te groot.
Verder heb ik sinds dezelfde tijd het gevoel alsof er een boer vastzit in mijn luchtpijp / slokdarm? Zakt ook en komt ook weer een beetje omhoog, verder geen buikpijn of maagzuur OID. Weet niet of iets hiermee te maken heeft?
Vooral 'snachts lastig aangezien ik er wakker van word, en dan gelijk ook weer jeuk aan mijn hoofd.
Heb je maagklachten of veel stress/spanningen?
Geen maagklachten, verder misschien lichte stress / slapeloosheid door de jeuk op mijn hoofd. Word dagelijks wel 's nachts wakker door de jeuk en moet dan even beneden zitten om te roken en wachten tot de jeuk weggaat door hulp van de lotion. De jeuk op mijn lichaam is veel makkelijker te verdragen dan hetgeen dat onder mijn haar zit bovenop mijn hoofd, daar word ik helemaal gek van.
Vandaag had ik vanaf de ochtend tot de middag geen / weinig last van jeuk, later op de middag wel wat last gehad maar dat zal vannacht wel weer erger worden.
Op advies van de huisarts minder lang gedouched en korter deze week, ook speciale shampoo etc gehaald "La Roche-Posay Kerium Shampoo Extra Zacht".
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de dermatoloog
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies