Hallo,
Ik heb al een jaar of twee een vervelend etterbultje tussen mijn billen. Hij bevindt zich precies bij het begin van de bilspleet.
Vaak als ik zit of een bepaalde andere houding aanneem (bv. bij het achteruit leunen of bij het beoefenen van de buikspieren) dan hindert hij mij. Dan komen mijn 2 billen tegen hem aan en dan word er dus op gedrukt. Vaak ontstaat er dan een soort van ontsteking waarbij er etter/pus onder een dun laagje huid komt te zitten. Dat probeer ik dan geheel weg te krijgen (omdat dat erg pijnlijk is, vooral bij het zitten), maar die komt gauw weer terug.
Vaak is het zo dat het bultje voor een weekje probeert uit te drogen, maar vervolgens ontstaat er weer etter/pus. En dit gedurende 2 jaar!!
Hoe kan ik hiervan af komen??
Alvast bedankt!
Muis
Ik denk dat als de huisarts kijkt dat hij iets zou zien van een fistel, of een ingegroeid haartje. Beiden erg vervelend en omdat je er al zo lang last van hebt, zou ik even naar de huisarts gaan.
Meestal moeten deze twee oorzaken door de chirurg bekeken worden en chirurgisch behandeld worden. Maar dat kan natuurlijk alleen als de huisarts even zou kunnen kijken.
Bedankt voor de reactie Marc.
Ik zou het best willen laten nakijken, maar ik vind het een best beschamende plek om mijn huisarts daar te laten kijken.....
Ik zal erover nadenken, want wat dit betreft ben ik niet zo makken haha. Sowieso ga ik bijna nooit naar de dokter.
Nogmaals bedankt!
Groetjes van Muis.
[b]Muis schrijft:[/b]
[quote]Bedankt voor de reactie Marc.
Ik zou het best willen laten nakijken, maar ik vind het een best beschamende plek om mijn huisarts daar te laten kijken.....
Ik zal erover nadenken, want wat dit betreft ben ik niet zo makken haha. Sowieso ga ik bijna nooit naar de dokter.
Nogmaals bedankt!
Groetjes van Muis.[/quote]
Verbetering:
makkelijk i.p.v. makken.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!