Acne veroorzaakt door medicatie tips

  • #1

    Ik ben een vrouw van 23 jaar oud, ik heb tijdens mijn puberteit zo nu en dan last gehad van een enkel puistje. Sinds het gebruik van de pil Levongestrel/Ethinylestradiol 0,15 mg/0,03 mg nooit meer last gehad van een puistje of iets vergelijkbaars.

    Sinds eind 2017 is er bij mij een vitamine b12 tekort vastgesteld en krijg ik daarvoor eens in de 6 weken een injectie voor. Mijn acne is na de eerste injecties begonnen, waar ik eerst hoopte dat het een tijdelijk iets is blijft het bestaan. Het toppunt van de acne is ongeveer 10 tot 14 dagen na de injectie en houdt dan een week of 3/4 aan in alle hevigheid. Het lijkt daarna wel iets minder hevig te worden totdat de injectie weer gegeven is.

    Ik ga inmiddels een keer in de 4 weken naar de schoonheidsspecialiste (duur) en met haar heb ik ook een verzorgings en reinigingsroutine opgesteld. Ook heb ik inmiddels de halve apotheek aan zalfjes en crempjes op recept voorgeschreven gekregen.

    Nu ga ik volgende week weer naar de huisarts omdat ik merk dat het weer heel erg heftig is en ik er nu ook wel onzeker door wordt, dit is met name merkbaar als ik op sollicitatie gesprek moet. Ik wil mij graag goed voorbereiden op het gesprek met de huisarts. Mijn vraag is dan ook, welke mogelijkheden zijn er nog? Is het het proberen waard om over te stappen op een andere pil? En zal het een optie zijn om een doorverwijzing naar de dermatoloog te vragen?

    Stoppen met de b12 injecties is niet mogelijk, dan krijg ik last van ernstige vermoeidheid in combinatie met spierzwakte en zenuwpijnen. Daarnaast sport ik veel, drink ik minimaal 2 liter water per dag en daarnaast ook nog zo nu en dan aan kop thee. Qua voeding ben ik helemaal gestopt met het nuttigen van zuivel en ben ik gaan minderen met brood. Ik eet minimaal 3 stuks fruit op een dag en ik kies voor de volkoren opties.

    Reactie
Reageer op: Acne veroorzaakt door medicatie tips
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief