puistjes links kin baard

Goedemorgen,

Sinds ruime tijd heb ik wat last van ''puistjes'' voor mij gezien links op mijn gezicht tussen de mond en de kin. Ik draag een kleine stoppelbaard maar de plek waar de puistjes zitten is niet begroeid. De puistjes krijgen nooit een witte kop, vandaar dat ik er niet zeker van ben of dit echt puistjes zijn. Ik heb van alles geprobeerd, scrubs antiobioticazalf (fusidin wat ik nog had liggen) geen shampoo's gebruiken etc.

Ik heb het idee dat de zalf wel enigszins werkte, maar helemaal verdwijnen doen de puistjes niet. De ene dag zijn de puisten erger en zichtbaarder dan de ander, maar ze zijn nu al zeker 3 maanden aanwezig. Natuurlijk (hoe handig ook..) heb ik er aangezeten en geprobeerd ze uit te knijpen, maar daar wordt het alleen erger van, ook komt er geen pus maar meer vocht uit de puistjes en later bloed wanneer ik deze uitknijp dus dit laat ik al enige tijd achterwege.

De fusidin zalf is inmiddels op en in verband met zomergist heb ik een herhaalrecept voor nizoral creme (op basis van ketonacazol ) gekregen. Zal deze zalf ook helpen tegen de puistjes in mijn gezicht? en hoe komt het dat deze steeds terugkeren? Ik kan de bultjes het best beschrijven als een combinatie van een ingegroeide haar en een puist, maar het lijkt geen van beide écht te zijn. Ik ben  overigens 24 jaar en dus de echte puistenperiode wel aardig voorbij.

Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing weet.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: puistjes links kin baard

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe