Hoofdluis

Hoofdluis - Medische Forum - Dokter.nl

Hoofdluis

Hallo,

ik heb al een tijdje last van hoofdluis. ik heb 2 keer de prioderm behandeling gebruikt, de conditioner techniek gebruikt, maar het gaat maar niet weg. ik vind het ontzettend vieze beesten, ookal weet ik dat ze vooral van schoon haar houden en dat het niks met hygiëne te maken heeft. ik durf niet dicht bij mensen te komen, bang dat mensen het zien. ik kan de eitjes alleen zien in de spiegel, van dichtbij. Nou lees ik dus overal tea tree olie, en dat azijn goed werkt. heeft iemand hier ervaring mee of meer tips? het is ontdekt bij de kapper dus ik schaamde me dood. ik ben 15 jaar dus geef vaak knuffels aan vriendinnen en doe vaak selfies enzo. ik ga het ook niet vertellen aan de school of vriendinnen. Dan ben ik bang dat ze me vies vinden. dus, tips of ervaring???

alvast bedankt, names een soortvan hopeloos meisje.

Reageer

Neem je ook de andere maatregelen die nodig zijn om er vanaf te komen? Of gebruik je alleen maar de shampoo of lotion?
    Bed overtrekken,meubels afzuigen, jassen wassen, haren kammen met een netekam?

Reageer

Ja, alles gewassen, speciale anti luis spray, uren lamg kammen. Niks werkt...

Reageer

Je zou het wel op school moeten vertellen. Je besmet anderen ook met hoofdluis. Dat zou je niet moeten willen als je bedenkt hoe erg dat je het zelf vindt.
    Als je een middel goed hebt gebruikt en de hoofdluis is na 2 weken niet weg, dan is er dus een nieuwe besmetting geweest. Zijn ook alle huisgenoten voor hoofdluis behandelt?
    Dan blijft de vraag waar je ze iedere keer opnieuw oploopt. Daar zul je dan achter moeten proberen te komen.
    Vooralsnog blijft er niet veel anders over dan de shampoo od de lotion opnieuw te gebruiken. Lees goed de gebruiksaanwijzing en voer de behandeling precies zo uit als staat beschreven

Reageer

Kammen voor hoofdluis is echt achterhaald net als gif. Wat goed werkt en ook het advies van het RIVM is dimeticon lotion
    https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-over-hoofdluis

Dimeticon zit al in veel stoffen die je al gebruikt zoals conditioner en zelfs soep en zorgt ervoor dat luizen verstikken door hun adem en vochtreguleringsopeningen af te sluiten.
    Let ook op de concentratie, er zijn producten in omloop met bvb maar 4% dimeticon, terwijl de hoogste uit 97% dimeticon bestaat, wij bestellen altijd Luizenweg; scherp geprijsd en hoogste percentage dimeticon.

NB: Erg belangrijk is dat je de behandeling na 8-9 dagen herhaalt, er kunnen nog eitjes uitgekomen zijn en hiermee dood je evt. overgebleven baby-luizen / nymfen.

Kammen kan zeker als je het fijn vindt om dode luizen of neten uit je haar te halen, maar het hoeft dus niet!

Succes!

Reageer

Ik kreeg luizen, mijn vriendin kreeg ze áls kleuterjuf.. ik had geen antiluizen shampoo en dacht aan een periode 40 jaar geleden, toen ik schurft opliep en het na een jaar frustratie en tot bloedens toe stuk krabben Versteeg met rode Tijgerbalsem!!

Na een jaar van afzondering, was alles voorbíj na een paar keer Tijgerbalsem op de rode plekjes smereñ!!

TEGEN JUIK EN INFECTEREN BETEN!!!

En inderdaad..

Nou gaat het hier over luizen...

En ik heb nu een vergelijkbare methode gevonden: Teatree olie! Een echte..
    Ik mixte een kwart van een standaard flesje met een beetje shampoo en masseerde het in,
    Uitgespoeld met luizenkam en daarna vond ik geen enkele levende luis meer

Attachments:
    Reageer
Reageer op: Hoofdluis
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif