Zoeken Vraag het forum

hoofdhuid schilvers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik heb last van roos althans dat denk ik. ik gebruik al een tijd head en shoulders maar dat werkt niet. ik moet zo al naar de kapper en vind het niet hygienisch. is er een manier waardoor het verwijnt of misschien tijdelijk? veel shampo mosschien?
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    alvast bedankt.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe meer shampoo hoe erger het zal gaan worden.
    Gebruik je veel haarstylingproducten? Krultang föhn?
    Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken. Het zou kunnen dat je last hebt van seborroisch eczeem. De huisarts kan er dan iets voor voorschrijven.

Reageren
    Anoniem

ja ik gebruik haarlak en gel ik ga maar een keer inderdaad naar de docter.
    weet u misschien hoe ik het tijdelijk minder erg kan maken? zoizo ga ik douchen.

Reageren
    John (moderator)

Het beste zou zijn om even geen haarlak en gel te gebruiken. Dat kan namelijk ook een oorzaak zijn…en niet iedere dag je haren wassen.

Reageren
    Marina

Ik heb er al zon 3 jaar last van, mijn huisarts zei dat ie er niks tegen kan doen en dat het door stress komt…

Reageren
    Catootje

Je voeding kan invloed hebben. Ook kunnen tekorten aan bepaalde stofjes; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren, een rol spelen. Verder zaken als candida. Stress kan een boel doen met je lichaam maar ontstressen en je lichaam minder vatbaar maken voor stress, door de juiste voedingsstoffen te nemen, kan schelen.

Reageren
Reageer op: hoofdhuid schilvers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.