- Loes6 juni 2011 om 19:30
Ik heb een schaafwond net onder mijn neus, ik heb vanaf vanmorgen gesmeerd met Cakendula zalf. (gisteren gevallen)
Het is nogal een rotgezicht dus ik vraag me af hoe ik er voor kan zorgen dat het zo snel mogelijk en zo goed mogelijk weg gaat?
2 reactiesReagerenAnker6 juni 2011 om 20:48Wondgenezing valt of staan met de mate van doorbloeding en het risico op infectie. En eigenlijk kun je daar op dit moment erg weinig aan doen. Als je conditie op peil is, als je gezond leeft, en als je niet rookt, dan hoef je verder eigenlijk weinig te doen, behalve er nog af te blijven met het risico op het opnieuw opengaan van de wond en de kans op infectie. Als je gezond leeft, stroomt het bloed met bouwstoffen snel naar de plek die gerepareerd moet worden en worden de bouwstoffen snel aangeleverd en ingebouwd. De huid is het belangrijkste orgaan van het lichaam omdat het de grens is met de buitenwereld en erop ingericht is buitenstaanders zoals bacteriën buiten te houden. Gaatjes moeten dus snel weer dicht groeien om het lichaam verder intact te houden. Op tijd naar bed, goed slapen, en verder normaal doen eigenlijk.
ReagerenJulian Leetz26 januari 2019 om 01:40Hoi ik heb een schaafwond net onder mijn neus en het is aardig lelijk en ik wil weten hoe ik de wond het snelst kan laten verdwijnen
alvast bedant voor u reacties
Reageren