Zoeken Vraag het forum

Harde bult in het gezicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Japper

Sinds een paar dagen heb ik een harde bult rechts naast mijn neus. Ik dacht vanaf het begin dat het een grote puist is, maar toen ik vanmorgen wakker werd is ook mijn gezicht een stuk opgezwollen.

De bult is erg hard, gisteren kwam er wel een klein beetje pus uit.

Iemand enig idee of die gewoon een puist is? of is er iets ontstoken. Ik dacht zelf dit laatste omdat ook mijn gezicht een stuk opgezwollen is.

11 reacties
    Reageren
    Maaike

Als een bultje zo snel groeit, is het vast een puistje dat flink ontstoken is geraakt. Je zou het voorzichtig open kunnen maken en kunnen uitdrukken, maar als je dat niet durft, ga dan even naar de huisarts. Als het een steenpuist is moet je het trouwens juist niet openmaken zonder de juiste voorzorgsmaatregelen.

Reageren
    Anoniem

Een furunkel in of om de neus in het zgn. ‘narcosekapjegebied’ kan extra gevaarlijk zijn, omdat bloed uit dit gebied via een ader die binnen de schedelholte verloopt wordt afgevoerd. Bij knijpen in een dergelijke steenpuist kan hierdoor de zgn. ‘sinus cavernosustrombose’ ontstaan, een gelukkig erg zeldzame maar wel levensgevaarlijke complicatie. Om deze reden wordt bij een dergelijke steenpuist sterk afgeraden om de puist te manipuleren en zullen meestal antibiotica worden gegeven.

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies het zelfde ik vind het zo lelijk en het is ook beetje rood en als ik erop druk word het wit hoe krijg je dit lelijke ding weg?!

Reageren
    John (moderator)

Ge even naar je huisarts om te laten kijken wat het precies is. Als het een steenpuist is kan de huisarts die open maken zodat die ook weg gaat.

Reageren
    Anoniem

Hallo, ik heb nu al drie maand last van een hard onderhuids bultje op mijn gezicht, onder mijn oog, als ik er op duw wordt het wit. Het lijkt een onderhuidse puist maar het verdwijnt maar niet? Is nu al drie maand zo? Wat zou dit kunnen zijn en hoe kan ik dit wegkrijgen?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. ga ermee naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Dit kan toch niet kwaadaardig zijn? Aangezien het precies wit kleurt als ik het samenduw? Is dit geen talgbultje of onderhuidse puist ofz? Of kan dit wel iets kwaadaardig zijn dan?

Reageren
    John (moderator)

Kwaadaardig zal het beslist niet zijn. Misschien een ontstoken talgkliertje

Reageren
    Anoniem

Ben 18 jaar

Reageren
    Anoniem

Oké, bedankt, stelt me alleszins gerust. Ik ga er wat zalf opsmeren.

Reageren
Reageer op: Harde bult in het gezicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.