- Anoniem30 oktober 2022 om 10:22
Sinds een paar dagen voel ik me niet lekker. Het is begonnen met hoofdpijn op het einde van de dag. Iets wat ik wel vaker heb. Maar nu heb ik er allemaal rare klachteb bij:
* licht gevoel in mn hoofd, alsof ik er niet helemaal bij ben
* gevoel van druk over mn gehele hoofd (bovenzijde)
* duizelig
* soms licht druk oren of nek
* bovenstaande symptomen zijn in rust erger
* sinds vandaag tintelig gevoel in armenIk maak me erg zorgen. Ben bang dat het hersendruk is. En het enige wat ik me dan kan bedenken is tgv een tumor.
Hebben jullie ervaring met deze klachten? Ik dacht eerst dat het misschien komt omdat ik me zorgen maak, maar zelfs als om relaxed ben zijn de klachten er. Vind het gevoel nu wel beangstigend worden. Ik smaap gelukkig wel goed. Ik ben 34 jaar oud.
8 reactiesReagerenAlias30 oktober 2022 om 10:35Wat voor effect denk je dat jouw manier van denken heeft op eventuele klachten?
Ik heb deze klachten rijkelijk vaak gehad en ben nog steeds niet dood.
Toevallig heb ik wel een mri en 2 ct’s van m’n hoofd gehad. En die zijn ook helemaal vrij van een tumor.Je maakt jezelf gek omdat je een paar dagen wat klachten hebt. Gaat echt nergens over.
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 12:06Doe om te beginnen eens de testen op:
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/
https://www.dokter.nl/angststoornistest/Heb je veel angsten/stress of spanningen?
ReagerenAnoniem30 oktober 2022 om 13:58Ik heb beide testen gedaan. Bij hyperventilatie stond een kleine kans en angst stond een grote kans.
Ik ben niet bekend met angst en paniek klachten en de klachten ik nu bijna een week en nooit eerder gehad. Kan je dan zomaar van de een op de andere dag een angststoornis hebben? Ik maak me nu ongerust over de klachten dus lijkt me logisch dat ik nu hoger scoor op de test?
Ook heb ik de klachten continue, ik neem aan bij een angststoornis dat de klachten ook wel even weg zijn op een dag?
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 14:12Die ontstaan niet zomaar, ze hebben een oorzaak. Misschien een periode met stress/spanningen?
Reageren
Ga in ieder geval met de klachten naar de huisartsAnoniem30 oktober 2022 om 16:05Ik ervaar geen stress eigenlijk. Zit verder goed in mn vel.
Reageren
Heb nu alleen beetje stress door de klachten, omdat ik ze wat beangstigend vind.John (moderator)
30 oktober 2022 om 16:36Je bent nooit ongerust of angstig om ernstige ziekten te hebben?
ReagerenAlias30 oktober 2022 om 17:05Het is geen standaard reactie om na een paar dagen klachten aan een hersentumor te denken.
ReagerenMaartje15 november 2022 om 19:02Hallo anoniem. Ik heb dezelfde klachten. En als ik op mn rug (en dus nek) ga liggen heb ik het gevoel dat het nog erger wordt. En sons zelfs dat mijn luchtpijp dan dichtgedrukt wordt ofzo. Ik denk dat het bij mij ergens vanuit mn nekspieren komt
Reageren