Zoeken Vraag het forum

Draaiduizeligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Martin

Goedeavond,

Ik was vandaag in de stad aan het lopen en voelde alsof ik echt door de grond ging zakken. Daarnaast ervaar ik de duizeligheid vooral als ik aan het lopen ben. Ik ben dan comtinu aan het wankelen en voel ik me ook misselijk. Zeer angstig en het voelt alsof ik ieder moment kan vallen. Wat kan het zijn?

Ik lees ook dingen over bppd. Dat lijkt er best wel op. Ik wil de eply manoevre uutproberen. Alleen hoe weet ik aan welke kant ik moet beginnen om mijn hoofd te draaien om te oefening uit te voeren?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Niet voldoende eten of drinken kunnen ook oorzaken zijn.
    Je begint de oefening met het hoofd gedraaid naar de kant van de klacht… als je dat niet zelf kunt vaststellen, moet je de oefening niet doen maar eerst naar een fysiotherapeut gaan

Reageren
    Martin

Bedankt voor uw antwoord.
    Hoe kan ik zelf wel bijvoorbeeld zelf de kant vaststellen? Aan welke kant dit zit

Ik ga donderdag oo vakantie en wil graag dat de klachten minder worden of verdwijnen. Heb dit nu al een paar dagen. Merk ook dat me neus dicht is en dat ik last heb van volle oren

Reageren
    John (moderator)

“Merk ook dat me neus dicht is en dat ik last heb van volle oren” Dat kan dus ook een oorzaak zijn. Als je zelf niet voelt van welke kant het komt kun je dat zelf niet vaststellen. Heb je ook stress of spanningen? Drink je minimaal 2 liter water per dag?

Reageren
    Martin

Ik loop momenteel ook bij de psycholoog vanwege stress/spanning en hyperventilatie in combinatie met angst.

De klacht evenwicht duizeligheid is sinds 2 dagen erbij gekomen en dit vind ik heel eng. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt.

Ik drink 2 liter water per dag en let goed op me voeding.

Reageren
    John (moderator)

dan denk toch dat het vooral stress/spanningsklachten zijn. Hyperventileren

Reageren
    Martin

De duizeligheid voelde wel zeer anders aan dan ik normaal ervaar. Dit keer was het echt draaiduizelingen wanneer ik aan het lopen was of mijn hoofd aan het bewegen was vandaar

Kun je door stress en spanning ook last krijgen van evenwichtsproblemen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen

Reageren
Reageer op: Draaiduizeligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.