Zoeken Vraag het forum

Bobbel kaskrand/kin

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mia880

Hallo,

Sinds een jaar ongeveer heb ik last van een terugkerende verdikking/bobbel onder mijn kaakrand. Hij is beweegbaar. Verstandskiezen laten trekken maar hij zet nog steeds wel eens op. Nu weer, voelt warm aan en is pijnlijk. Ik maak me wat zorgen omdat ik er regelmatig last van heb. Tandarts ziet niet langer geks in mijn mond maar heb regelmatig ontstekingen aan tandvlees en aften. Nu echter niet. Wat zou deze bobbel kunnen zijn? Waarschijnlijk een lymfeklier maar moet ik me zorgen maken als deze steeds opzet en dan weer slinkt (altijd wel voelbaar). Heb er al eens een echo van laten maken en dan zien ze een kleine klier maar verder geen afwijkingen. Toch vind ik het gek… steeds opzetten, warm en pijnlijk…

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe vaak voel je eraan?

Reageren
    Mia880

Heb er nu 2x aan gevoeld omdat het ging irriteren en ik wilde weten of het groter was dan de vorige keren…

Reageren
    Mia880

Denkt u gewoon een lymfeklier die steeds weer opzet door stress/ontstekingen in de mond? Zou deze ooit nog weggaan of blijf ik dit altijd houden?

Reageren
    John (moderator)

Probeer er in ieder geval vanaf te blijven. Lymfeklieren kunnen wel lang aanwezig blijven

Reageren
    Mia880

Oke, dank voor je reactie. Het kan dus zijn dat deze steeds terugkomt bij mindere weerstand/stress of ontstekingen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen want dat is wat lymfeklieren doen

Reageren
Reageer op: Bobbel kaskrand/kin
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.