Hallo,
ik heb nu zo’n 2 maanden last van dit probleem; boven mijn mond aan de linker kant, zo ongeveer naast m’n neus, heb ik een stijf/trekkend gevoel. Het voelt eigenlijk een beetje als een droge huid na douchen of gevoelloze huid aan maar verder geen problemen met aanraken, kou of warmte voelen of dat het hangt o.i.d. en het is ook niet aanwezig op andere plekken in mijn gezicht.
Ik pieker veel en maak me vaak druk om kleine dingetjes, laatste tijd (afgelopen jaar) redelijk veel stress om van alles en nog wat. Daarnaast veel computer werk in verkeerde houding. Inmiddels heb ik therapie voor mijn ademhaling en veel van mijn klachten (deze hadden met hyperventilatie te maken) zijn verdwenen of minder. Het enige wat me dus echt nog dwars zit is dit gevoel in mijn gezicht, maar heb gewoon vaak in mijn hoofd dat het wat anders is dan hyperventilatie of stress. Soms is het wel wat minder aanwezig
Wanneer ik het Google kom ik eigenlijk alleen bij MS terecht en inmiddels ben ik daar een beetje bang voor geworden. Hyperventilatie coach zegt dat het echt door spanning, angst en verkeerde ademhaling komt maar vind het wat apart dat ik eigenlijk nog maar 1 symptoom heb wat nog zo aanwezig is.
Verder knars ik ‘s nachts heftig met mijn tanden, heb ik een verstandskies die er allang uit moest en heb ik soms wat zenuwtrekjes in mijn gezicht.
Zou dit daadwerkelijk door stress en verkeerde ademhaling komen of zou het ernstiger kunnen zijn?
Ik denk toch dat het echt door stress en hyperventilatie komt. De verstandskies zou ik er wel uit laten halen