Zoeken Vraag het forum

Seborroisch eczeem, wie kan helpen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MARTINE

Ik heb sinds een halfjaar last sorberrisch exceem op me hoofdhuid .
    Heb ketoconazol shampoo gehad zonder resultaat , betametason cutaan en niets werkt .
    Ook het insmeren van zoete olie om de korsten te verweken heeft maar weinig effect.
    Heb grote dikke schilfers en roodheid op me hoofd .
    Sinds 1 maand begin mijn haar ook dunner te worden en zie je een kale plek .
    3 juni afspraak bij de dermatoloog.
    Ik hoop hier zo eens te lezen of iemand een wondermiddel heeft ….wat ik nu heb gekregen heeft totaal geen effect.

Calendula

Hallo allemaal,
    Voor mijzelf heb ik ontdekt dat Calendula zalf de symptomen goed terugdringen en in toom houden. Je moet dan wel 2x per dag goed smeren op het gebied en goed in laten trekken. Zodra je niet smeert komt het snel terug. Je kan in eerste instantie de goedkopere varianten proberen, maar die hielpen bij mij niet zo goed als VSM Calendula Zalf.
    Hoeft niet veel te gebruiken, als het maar ingesmeerd is.

Enigste nadeel is dat je huid vettig wordt, waardoor je mee-eters kan krijgen.

Het is het proberen waard!

Reageren
    Calendula

Even een aanvulling hierop, bij het begin kan je wat royaler smeren en naar behoefte. Zo dik mogelijk houden. Daarna bijhouden met bovenstaande.
    Succes!

Reageren
    Bart

Lang gezocht naar een dagcrème die de symptomen kan onderdrukken in plaats van verergeren en heel blij met de dagcrème van corine le farme. Is niet duur. Krijgt 100 op 100 in de yuka app die producten op hun biologische karakter beoordeeld.

Reageren
Reageer op: Seborroisch eczeem, wie kan helpen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.