Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn en duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey,

Ik ben een 15 jarig meisje.
    Gisteravond had ik opeens een rare druk bij mijn borstbeen (geen pijn, een soort beklemmend gevoel)
    Ook was ik licht in mijn hoofd.

Ik heb vanochtend uitgeslapen (12 uur)
    En in het begin ging het prima, maar na een uurtje werd ik weer licht in mijn hoofd.
    Toen ging het op een gegeven moment wel weer en ben ik met mijn moeder naar de winkel geweest.
    maar ik kreeg ook hoofdpijn, dat hield na 15 minuten ofzo op. En nu heb ik weer een soort hoofdpijn.

Ook leek het vanmiddag net of mijn hart tekeer ging….

Nu heb ik vandaag 3 boterhammen gehad, water gedronken en een fruitreep gehad. (En nog 2 napoleons en 2 dropjes, dacht misschien helpt dat nog iets)

Ook ben ik net even een klein stukje met mijn hond gaan wandelen, want misschien is een beetje frisse lucht wel fijn. En tijdens het wandelen ging het prima. Maar toen ik thuis was werd ik weer licht in mijn hoofd. En nu heb ik dus ook weer hoofdpijn…

Ik weet niet goed wat ik ermee moet en ervan moet denken…
    Zijn er misschien mensen die het herkennen?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je dat drukkend gevoel hebt, heb je dan ook het gevoel dat er te weinig lucht in je longen komt waardoor je dieper moet gaan inademen?

Reageren
    Anoniem

Euhm, ja, het voelt alsof ik iets extra moeite moet doen om diep in te ademen.

Reageren
    John (moderator)

Heb je spanningen of stress?
    Of is er iets naars gebeurd voordat je deze klachten kreeg?

Reageren
    Anoniem

hmm, nou je het zegt, ja er is wel wat gebeurd. (4 weken geleden)
    Dat heeft wel voor wat stress gezorgd.
    Maar dat was 4 weken geleden, heb nu niet het idee dat ik er nog stress ofzo van heb.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou best kunnen. Maar waarschijnlijk ben je dus wel gaan hyperventileren. Daar lijken je klachten namelijk op. Dan kan de stress of het stressmoment dan wel voorbij zijn, maar het hyperventileren kan dan nog wel even voort duren.

Reageren
    Anoniem

Hyperventilatie?
    Heb het opgezocht en dat zou nog best mogelijk zijn.

Ik moet het van mijn moeder de komende dagen even bij gaan houden (hoe, wat, wanneer enzo)

En dan wil mijn moeder me sowiezo nog een keer voor controle naar de huisarts laten gaan.

Reageren
    Anoniem

Heel erg bedankt voor je antwoorden trouwens Tandor! 🙂

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan……

je kunt zelf ook al iets doen aan de hyperventilatie.

Ik heb columns over angst geschreven. In een van de columns staan ademhalingsoefeningen. Die zouden kunnen helpen om er vanaf te komen. Ze zijn ook heel goed bruikbaar bij hyperventilatie.
    http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/285-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-2

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn en duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.