- Anoniem3 januari 2015 om 12:09
Beste,
Ik heb het Forum doorzocht en ben enkele overeenkomsten tegen gekomen enigszins vergelijkbaar met mijn situatie, maar op dit moment ben ik redelijk ten einde raad en weet de huisarts het ook niet meer, vandaar mijn hulpvraag.
Ik weet niet goed hoe ik het beste mijn klachten in een lopend verhaal kan krijgen dus heb voor mijzelf de belangrijkste verschijnselen in kaart gebracht, hopende dat er meer mensen zich hierin herkennen en/of ervaring hier mee hebben.
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
De volgende klachten ervaar ik:
– Vrijwel constant bij iedere beweging of geluid electrische schokjes door mijn lijf, beginnend vanaf mijn ogen / hoofd
– Extreme pijn in nek, hoofd, rechterschouder en straalt door naar hele rechterarm
– Overgeven 1x tot 2x per dag (sinds een maand of 10)
– Vreselijk moe (al jaren)
– IJskoud hebben maar toch zeer veel zweten onder armen, plekken in shirts van 20cm en regelmatig hele rug nat van het zweet
– Inmiddels al week of 6 tot 8 aan de gang
– Verergert steeds meer, begon om de paar dagen en nu is iedere dag, vrijwel hele dag door
– Afgebouwd van 20mg paroxetine op 24 december naar 10mg dagelijks tot aan 31 december (7 dagen 10mg i.p.v. 20mg)
– Sinds 1 januari andere antidepressiva, 20mg citalopram
– Klachten al veel langer (iedere dag hoofdpijn al jaren)
– Oxazepam voorgeschreven om te kijken of dit helptMet vriendelijke groet,
Raymond4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 januari 2015 om 13:21Hoe lang heb je de Paroxetine genomen?
Het is mogelijk dat je last hebt gehad van de bijwerkingen van de Paroxetine.
De klachten die je nu op dit moment ervaart, kunnen worden veroorzaakt door het te snel afbouwen van de Paroxetine en de overstap naar Citalopram.
Het was verstandiger geweest om hier een “brugmiddel” voor te gebruiken. Diazepam.
Dus Diazepam bij het afbouwen en dan tijdens de overstap naar Citalopram. De Citalopram zal even nodig hebben om te gaan werken. Daarna de Diazepam weer afbouwen.Of de oxazepam hierbij voldoende gaat helpen is nog maar de vraag. Als dat niet zo is, overleg dan met je huisarts of je Diazepam kunt gaan gebruiken.
ReagerenAnoniem3 januari 2015 om 21:27Hartelijk dank voor het antwoord.
Ik heb 6 maanden Paroxetine geslikt, 20mg dagelijks en afbouwen in 1 week in overleg met huisarts die tijdens het consult telefonisch met een psychiater heeft overlegd.
Ik gebruik 2 tabletten diazepam van 2mg voor het slapen gaan al een jaar of 2. Wellicht had dit de overstap makkelijker kunnen maken inderdaad bij inname op de dag “ter compensatie” en zal dit alsnog aankaarten.
Het vreemde vind ik echter dat de klachten al begonnen waren enkele weken geleden toen ik nog niet aan het afbouwen was / dacht echter is het nu wel vele malen heviger geworden. Toeval of ? Blijft lastig….
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2015 om 22:06Dat is altijd moeilijk te zeggen met die geneesmiddelen.
Reageren
Best mogelijk dat je dus last had van de bijwerkingen. Het stoppen geeft dan ook nog wat onttrekkingsproblemen.Anoniem11 mei 2016 om 22:15bij mij was het dat ik schokjes in mij hoofd en vingertoppen kreeg omdat ik mijn anti depressie medicatie niet regelmatig genoeg slikte.
Toenik ze ging afbouwen kreeg ik t weer terug en had ik last van keiharde geluiden waar ik echt wakker van kon schrikken. alsof naast je oor iets knalde of zo.
ik voelde dat t echt uit mn hersenen kwam.
Ik heb echt heel langzaam afgebouwd, maar ik denk dat je net zo lang moet afbouwen als je het gebruikt hebt.
Die schokjes gingen vrij snel weg, maar die geluiden heb ik nu sinds een maand of twee niet meer, maar wel nog zeker een jaar nadat ik helemaal niks meer slikte.Ik denk echt dat al het niet zonder deze bijwerkingen kan maar wel een stuk minder door echt op gezette tijden het medicijn te slikken en heel langzaam af te bouwen.
Reageren