Zoeken Vraag het forum

Gevoelloos na ongeluk.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bogdaino

Hallo,

Ik ben 3 dagen geleden op een auto ingereden waarna in ik een behoorlijk diep gat hem overgehouden aan de zijkant van mijn rechter knie.

Na 6 hegtingen waar ik niets van voelde mocht ik naar huis.

Ik maak mij een beetje zorgen om de gevoelsloosheid rondom de wond want het gaat hier om een gebied van wel 2 handen vol.

Ik vraag mij af of dit nog bijtrekt omdat het ook net gebeurd is, of dat het blijvend letsel is?

19 reacties
    Reageren
    Tank

Gezien de uitgebreidheid van de weefselschade die gelukkig wel oppervlakkig is, lijkt het zenuwweefsel dat voor de oppervlakkige waarneming zorgt flink beschadigd, maar zal het na verloop van tijd naar verwachting langzaam terugkeren. Doordat de uitlopers van de zenuwcellen maar langzaam aangroeien kan dit wel enige tijd duren. De dieper gelegen zenuwen die ook de motoriek verzorgen lijken in ieder geval niet beschadigd. Voor alle duidelijkheid; de uitval bevindt zich alleen rond de wonde, toch? Of heeft u op meerdere plekken geen gevoel meer?

Reageren
    rondom

Ik heb geen gevoel rondom de wond , maar dan wel een straal van 15 – 20 cm rondom de wond.

In het ziekenhuis kon ik wel behoorlijk naar binnen kijken als ik een beetje bewoog met me been.

Reageren
    Bogdaino

Ik denk dat ik dit verkeerd heb getypt.

Het gebied wat ik niet meer voel is alleen rondom de wond, maar het gaat wel om een gebied met een straal van 15 / 20 cm vanaf de wond.

Reageren
    Esther

Hier is wel deglijk sprake van flinke schade aan de huid, het onderliggende weefsel en dus ook aan de zenuwen. Vanzelfsprekend is het gevoel hierdoor dermate beschadigt dat de klachten zoals nu optreden. Of herstel volledig zal zijn is afhankelijk van de groei en ontwikkeling van de zenuwen. Deze groeien bij regeneratie in een schacht van myeline die eerst aangelegd moet worden. Deze ontwikkeling gaat langzaam omdat wel de myeline cellen snel groeien maar de zenuwcellen niet.

Reageren
    Esther

Wanneer de myelineschede is beschadigd en de myelineschede eveneens is beschadigd kan de zenuw niet meer de normale prikkels geleiden. De myelineschede kan zich snel herstellen, maar een beschadigde zenuwcel herstelt slechts zeer langzaam of geheel niet. Een sensibele zenuw kan bovendien naar een andere plek gaan groeien waardoor de patiënt verkeerd interpreteert waar het gevoel vandaan komt.

Reageren
    bogdaino

Hoi,
    Ik heb nog een vraag over me been, misschien past het hier niet bij maar wieweet. Rondom de wond is het gevoelloos zoals ik al aangaf maar het is ook steeds koud. Ik weet niet wat dit betekend en / of dit erbij hoort of dat ik actie móet ondernemen. Hopelijk krijg ik snel reactie
    Alvast bedankt en nog bedankt voor de eerdere reacties.
    Grt, bob

Reageren
    bogdaino

Hoi,
    Ik ben nu weer voor het eerst dond het ongeluk naar mijn werk, hier hou ik me been niet in de lucht. Nu verga ik bijna van de pijn in het midden van me scheen, terwijl de wond bij me knie is.
    Hoort dit ?

Reageren
    Warner

Als je acute medische problemen hebt, ga je het beste naar een dokter die jou kent en die jou kan onderzoeken. Jouw vraag is niet goed te beantwoorden zonder kennis en inzicht in jouw medisch dossier en zonder een lichamelijk onderzoek, dat de huisarts dus wel heeft en wel kan doen. Acute pijn is een teken dat er ‘iets’ niet goed zit. Neem dit signaal serieus.

Reageren
    Bogdaino

hallo,

ben ik weer.

Gisteren zijn mijn hechtingen uit mijn knie verwijdert en de huisarts vermelde daarbij dat de wond dicht was en ik gewoon moet douchen.

deze morgen werd ik wakker en had ik wat plekjes bloed op me dekbed en het ziet er naar uit dat de wond weer open is.

Wat moet ik nu doen om deze wond te behandelen en of zo snel mogelijk te laten genezen.

Ik vroeg me ook af wat er gebeurd als ik vanavond alcohol ga nuttigen?

Alvast bedankt weer.

MVG, Bogdaino

Reageren
    Bogdaino

En verder vraag ik me ook nog af of ik nu wel gewoon kan douchen.

de huisarts zei dat het dicht was en dat ik de douchkop erop moest houden elke dag, maar nu de wond bloed vraag ik me af of dat wel zo slim is ?

MVG, bogdaino

Reageren
    Anne

Alcohol is een slecht idee als de wonden nog moeten genezen. Dit is dus sterk af te raden. Het vergroot de kans op nabloedingen en ontstekingen.

Reageren
    Bogdaino

Anna, de hechtingen hebben er twee weken ingezeten , wat moet ik nu dan doen om de wond weer te laten genezen ? opnieuw hechten ?

Reageren
    Anneke

Hechtingen worden in de regel pas verwijderd als de wond aan de basis genezen is. Deze kleine bloedvlekjes zijn wellicht kleine wondjes van de hechtingen zelf. Ja, als de wond dicht is, en de hechtingen verwijderd zijn (meestal zelfs al eerder) kunt u gerust douchen.
    Een enkel glas alcohol zal in dit stadium van het herstel weinig verschil maken doch een overmaat kan het bloed erg dun maken waardoor en gemakkelijker bloedinkjes ontstaan die slecht stollen. Liever dus niet teveel alcohol nog op dit moment.

Reageren
    Bogdaino

Ik bedrijp dat er wondjes kunnen onstaan doordat de hechtingen zijn verwijdert maar het is wel het geval dat de kortst die erop zat aan een kant helemaal los is.

ik heb net gedouched en nu verboden met jodium.

tijdens het douchen heeft het niet echt veel gebloed, maar het baat mij zorgen omdat de korst aan de bovenkant los is en aan een kant er dwars door de korst is gegaan.

zoals eerder aangegeven is het wel een wond bij mijn rechter knie.

Reageren
Reageer op: Gevoelloos na ongeluk.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.