Zoeken Vraag het forum

Lage rusthartslag betablokker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Omdat ik last heb van veel extra slagen heeft de huisarts me een betablokker voorgeschreven. Ik heb echter wel aangegeven dat ik een vrij lage rusthartslag heb (maar die kan met bewegen heel snel stijgen en zodra ik ga zitten zakt hij weer heel snel). Bij de huisarts zelf is de hartslag door de zenuwen etc altijd hoger (70-90) maar ik heb nu een paar dagen mijn rusthartslag bekeken en dat is rond de 45. In mijn slaap kom ik zelfs ruim onder de 40. Als ik de trap op ren, wordt het bijvoorbeeld wel heel snel 90-100.

Ik heb gezegd van die vrij lage rusthartslag (alleen geen waarde genoemd), maar hij zei dat ik die betablokker gewoon kan proberen. Ik ben echter bang dat mijn hartslag van de betablokker in rust zal dalen en ik voel me al een beetje flauw en duizelig bij een hartslag van 45. Is het mogelijk dat mijn hartslag veel zal dalen van de betablokker? Ik weet dat niemand echt een glazen bol heeft en dat kan voorspellen, maar is het wel verstandig om het in te nemen? Het gaat om bisoprolol 2,5 mg, als het goed is was dit een hele lage dosering. Ik kan niet echt vinden hoeveel effect een betablokker op de rusthartslag zal hebben, als het nou maximaal 2-3 bpm is maakt het me niet uit maar als het ineens 20 bpm lager wordt ben ik bang dat ik me niet echt goed ga voelen..

Alvast bedankt

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die zo niet te beantwoorden is. De betablokker zal in vloed op je hartslag hebben.
    Ik zou toch nog een keer terug gaan naar de huisarts en het opnieuw bespreken voordat je ze gaat gebruiken.

Reageren
Reageer op: Lage rusthartslag betablokker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.