Zoeken Vraag het forum

betablokkers en sporten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kissisever

Hallo allemaal,
    Ben sinds kort begonnen met Metoprololsuccinaat ratiopharm retard (ben 21 en had veel last van een te hoge hartslag). Nu was mijn conditie nooit helemaal goed maar sinds ik dit gebruik krijg ik een beklemmend gevoel op de borst. Iemand hier ervaring mee?

3 reacties
    Reageren
    Z

Heeft u de bijsluiter gelezen van uw medicament? In de bijsluiter staat beschreven dat cardiale symptomen (symptomen van het hart) regelmatig tot vaak voorkomen bij het gebruik van dit medicijn.

Er staat ook in de bijsluiter dat als u vindt dat de betreffende bijwerking ernstig is, dat u contact moet opnemen met de arts die u metoprololsuccinaat heeft voorgeschreven.

Reageren
    kissisever

pas op met metroprolol ik had geen beklemmend gevoel op de borst maar wel binnen korte tijd vijf kilo aangekomen ook geen uithouding vermogen meer bij een klein stukje fietsen moest ik geduwd worden nu gebruik ik propanolol dat gaat goed vrouw van 49

Reageren
Reageer op: betablokkers en sporten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.