Mijn zoontje van 16maanden heeft last van puntjes. Vooral heel veel in zijn nekje en hals. Rode, paarse en blauwe puntjes. Geen jeuk en geen pijn. Geen bolletjes en geen blaasjes maar meer onderhuidse bloedingen. De eerste keer had hij deze op zijn handje en arm. Toen nam hij een soort antibiotica voor zijn luchtwegen. Heel veel slijm op de longen dat niet overging met puffen of aeresol. Toen ik gestopt was met de antibiotica zijn de puntjes beginnen verdwijnen. 4weken geleden werd hij wakker met heel zijn nek en hals vol. Soms wordt het erger en soms minder. Hij is nu al 3weekenden ziek geweest met telkens hoge koorts. Dit weekend heeft hij een dubbele oorontsteking. De andere 2weekends ging het om iets viraal dat de ronde ging. Meer konden ze niet zeggen doordat hij enkel en alleen hoge koorts had. Heb het al gevraagd aan de huisartsenwachtpost, kind en gezin en de kinderarts. Zij denken warmte uitslag. Maar warmte uitslag zijn bultjes en blaasjes en daar heb je toch last van? De apotheker zei dat het erg lijkt op petechiën. 11juni had hij het ook in zijn knieholte. Vandaag vol aan zijn nek en hals en een paar langs zijn wang, voorhoofd, en onder zijn oogje. Een paar puntjes. Is het echt warmte uitslag? Ik kan het niet loslaten.
Het lijkt toch alleszins op warmtebrand of koortsuitslag. Petechiën zijn het in ieder geval niet. Die apotheker kan het beter maar bij de pillen houden.
Je bent al 2 x bij de kinderarts geweest en bij Kind en Gezin, en die zullen toch weten 2wat ze zeggen. Je vraagt het nou hier op een forum waar geen artsen aanwezig zijn.
als je er zo ongerust over blijft, ga dan maandag nar de huisarts en bespreek het
We hebben morgen een afspraak. En dan zal ik vragen voor een bloedonderzoek. Maar gelijk ik al zei, geen bultjes of blaasjes, geen vocht dat erin zit. Geen pijn of jeuk. Ze wisten niet zeker wat het was. Ze denken van de warmte en zweet omdat hij al 3weekends koorts heeft gehad en door het warme weer. Ik vraag het hier omdat ik wou weten of er misschien nog mensen dit hadden.
Vraagje: komen er wellicht tandjes door?
Voor de moment geen nieuwe. Wel tandjes die er al door zijn maar nog wat moeten groeien.
Als tandjes beginnen door te komen zou dat ook een oorzaak kunnen zijn