- Lyne18 maart 2018 om 00:39
Hallo,
Ik rook (probeer al maanden te stoppen) en neem bloedverdunners, wat zijn de gevaren om deze 2 te combineren?
Gr Lyne
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 maart 2018 om 01:08Roken is gewoon slecht voor hart en bloedvaten… En je hebt blijkbaar al problemen met je bloedvaten…Er is dan een verhoogde kans op aandoeningen van hart en bloedvaten
ReagerenPeter18 maart 2018 om 02:00Hoe oud ben je en welke bloedverdunners gebruik je?
Reageren
Neem je dagelijks aspirine (acetylsalicylzuur) in?Lyne21 maart 2018 om 21:00Ik ben 30 jaar oud en ik neem asaflow dagelijks
ReagerenPeter22 maart 2018 om 00:12De werkzame stof in Asaflow is acetylsalicylzuur, beter bekend als Aspirine.
Het is verstandig om te gebruiken als je rookt. Slik niet meer dan aangegeven, want daardoor wordt de werking juist minder.Nicotine verruwt je vaatwanden waardoor bloedplaatjes gemakkelijker aan je aderen blijven kleven en dat zou op langere termijn kunnen leiden tot vaatvernauwingen en -verstoppingen. Een lage dosis Aspirine (Asaflow dus) zorgt ervoor dat de bloedplaatjes minder goed verkleven. Dat vermindert de kans op vaatverstopping met 40%
Reageren
Het is verstandig Asaflow te blijven slikken zolang je rookt, al is stoppen met roken natuurlijk veel beter. Asaflow zorgt er ook voor dat wonden wat minder snel dicht gaan. Als je dus een operatie moet ondergaan of als er een kies moet worden getrokken, kun je beter een week vantevoren tijdelijk stoppen met het slikken van Asaflow, tot het moment dat de wond niet meer bloedt.Catootje22 maart 2018 om 08:02Roken zorgt voor een overbelasting door gifstoffen, zoals cadmium, wat het zinkniveau verlaagt. Ook zorgt het voor andere tekorten, zoals vitamine C. Je lichaam ontgiften en zorgen voor wat extra stoffen kan schelen.
Acetylsalicylzuur zorgt voor tekorten aan stoffen als vitamine B, C en K. Ik weet niet waarvoor je bloedverdunners slikt maar het kan zinvol zijn om ook wat te doen aan oorzaken van je klachten. Vaak spelen voeding en tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol.
ReagerenYves6 september 2025 om 14:27Ik neem 2 pillen asaflow per dag op voorschrift en rook nog 1 tot 2 sigaretten per dag en moet binnen 3 weken aan buik geopereerd worden voor bliedprop.ik probeer volledig te stoppen..is dit erg?
Reageren