- Mark14 maart 2018 om 16:08
Hi, weet iemand of het gebruiken van bloedverdunnens (lisinopril) schadelijk is in combinatie met het roken van wiet/hasj?
2 reactiesReagerenPeter15 maart 2018 om 02:45Lisinopril is een bloeddrukverlager.
THC (de werkzame stof in wiet/hasj) verwijdt je bloedvaten en dat kan ook je bloeddruk verlagen.
Het kan dus goed zijn dat beiden elkaar versterken en ik zou er dus voorzichtig mee omgaan. Je zou er erg duizelig van kunnen worden.Verder weet ik niet waarom uw arts Lisinopril heeft voorgeschreven. Het wordt normaal gebruikt bij hoge bloeddruk, hartfalen, nierziekten en na een hartinfarct. Overleg het daarom met uw arts.
ReagerenRudy8 augustus 2026 om 15:06Ik heb al 20 jaar Lisinopril 5mg wegens nier inefficiëntie en ongeveer 5 jaar geleden Cannabis herontdekt tijdens een wereldreis. Ik ervaar al sinds die tijd klachten van duizeligheid, onrust in het lijf, hartoverslagen en soms zelfs flauwvallen. Deze problemen zijn er ook als ik een paar maand niet rook, maar soms ook helemaal niet als ik wel rook…
Reageren
Volgens de internist heb ik ook Vasovagale syncope, dus risky business…