- Anoniem19 februari 2018 om 20:23
Hallo ik heb sinds gisteren misschien al eerder een hoge bloeddruk gisteren was die 165/101 ik had de heledag hoofdpijn na een tweede meting was die nog hoog ik heb paar dagen pijn op de borst (steken) en pijn achter me schouderbladen vanmorgen de huisarts gebeld ik kon er terecht bloeddruk gemeten en die was 150/100 ondanks dat ik een metoprolol gebruik ik voel me vandaag ook de heledag opgejaagd en onrustig en sinds een half uur heel misselijk en benauwd (en bij lopen pijn linkerborst en een beknellend gevoel bloeddruk is nog steeds hoog en weer hoofspijn volgens me huisarts komt de hoge bloeddruk doordat ik me niet lekker voel terwijl ik eerder denk dat ik me zo voel door me bloeddruk volgens me huisarts hoef ik me geen zorgen te maken omdat ik jong ben (31) maar ik voel me helemaal niet lekker en ik ben totaal niet gerustgesteld ik voel me zo onrustig en die misselijkheid maakt het niet beter op.. weet iemand wat ik moet doen ..?
8 reactiesReagerenAnoniem19 februari 2018 om 20:25Gisteren was me bloeddruk 165/108 later werd ie 101
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2018 om 20:26Ga toch terug naar de huisarts met de klachten
ReagerenAnoniem19 februari 2018 om 20:43Daar zat ik ook aan te denken maar ik weet niet wat ik moet zeggen? Ik voel me niet serieus genomen en dat heb ik ook gezegd maar ze blijft er bij dat het niks is en dat ik me bloeddruk niet zovaak moet meten maar ik meet me bloeddruk niet voor de lol ik heb hem gemeten omdat ik me niet goed voel en een bloeddruk van 165/108 voor een 31 jarige lijkt me hoog? Ik vroeg een bloedonderzoek maar ze vroeg mij op wat moeten we testen dan ik ben geen arts dus ik heb geen idee op wat ze moeten testen..? En een echo is waarschijnlijk al helemaal teveel gevraagd
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2018 om 20:47He bloeddruk is in ieder geval te hoog. Ga terug naar de huisarts en zeg gewoon dat je er klaar mee bent en graag serieus genomen wilt worden. Een bloedonderzoek heeft niet zoveel zin. Ook een echo niet. Maar wel een 48 uurs bloeddrukmeting.
Reageren
Waarom of waarvan zou je dan een echo willen?Anoniem19 februari 2018 om 21:05Van het hart
Reageren
En een 48 uurs bloeddrukmeting heb ik jaren geleden gehad toen ben ik er ook niet wijzer van geworden en volgens me huisarts heeft het niet zoveel zin om die weer te dragen omdat ik te jong zou zijn voor bloeddrukverlagende medicijnen ik gebruik metoprolol nu en ondanks dat is die nog te hoogJohn (moderator)
19 februari 2018 om 21:09jaren geleden is niet nu….. Vraag dan een verwijzing voor de cardioloog voor wat verder onderzoek
ReagerenAnoniem19 februari 2018 om 21:14Ik ben bang dat het iets met me hart te maken heeft zaterdag nacht tijdens het slapen werd ik helemaal bezweet wakker en zondag had ik dus de heledag hoofdpijn nekpijn en pijn op de borst tijdens inspanning meer en vandaag ben ik weer heel misselijk en heb ik een benauwd gevoel daarom vraag ik me af of er een bloedonderzoek gedaan kan worden om te zien of het iets met het hart te maken heeft of een echo
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2018 om 21:27Als je wilt kijken of er iets met je hart is moet je ECG laten maken en geen echo
Reageren