- Anoniem17 december 2015 om 22:27
Al minstens vijftien jaar heb ik regelmatig last van zwemmerseczeem. Echter, sinds 2,5 jaar werk ik in een zwembad en geef ik zwemtraining en heb ik het vrijwel continue. Ik heb er niet altijd last van, maar soms wel een paar dagen achtereen veel jeuk/pijn, vooral tussen mijn tenen. Talkpoeder helpt wel een beetje. In de zomer heb ik veel last van kloofjes in mijn voeten, doordat ik dan veel uren maak en hele dagen op slippers loop. Afgelopen zomer was het op een gegeven moment zo erg dat ik aan het einde van de dag nog nauwelijks op mijn voeten kon staan. Veel kloven en sommigen ook best diep, af en toe ook een beetje bloedend. Op mijn werk worden mijn voeten natuurlijk wel eens nat en dan drogen ze weer op enz. Niet echt bevorderlijk, ondanks dat ik thuis na het douchen wel altijd mijn tenen goed droogmaak. Schoenen aantrekken op het werk is al helemaal funest. Als die nat worden, dan zijn mijn voeten de rest van de dag nat, waardoor de huid van mijn voetzolen helemaal wit en week wordt en ik nog erger last krijg van zwemmerseczeem.
Zijn er wondermiddeltjes hiervoor?1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 december 2015 om 22:55Het is een schimmelinfectie. Die zul je dus ook als zodanig moeten behandelen.
Reageren
Daktarin en Lamisil zijn goede middelen.