- Chiyo4 november 2015 om 07:14
Hoi! Ik heb een vraagje.
Ik heb net een ontsteking in mn grote teen gehad, omdat mijn nagel te kort is afgescheurd. Antibiotica gehad, en 2 keer per dag voetenbadjes. Daarna behandeld met pleisters en jodium zalf. (Aanraden van de dokter)
Het duurde een flinke tijd voor het weg was maar nu eindelijk is de ontsteking eruit. Nu echter de zwelling flink afgenomen is, heb ik een flink diepe snee in de plooi van mijn grote teen naast de nagel gevonden. Het bloed niet, het is een schone wond en de huis is erg zacht/week.
Ik durf hiermee niet naar de dokter, want de mijne staat vaak al klaar met scalpels en verdovingspuiten voor ik al een afspraak gemaakt heb. Kan dit komen door het vele weken? En zoja, wat is nu aan te raden om te doen? Pleister erop doen, zonder jodium of zalf en op laten drogen? Of wel jodium erop blijven smeren?
groetjes
Chiyo1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 november 2015 om 09:50Dat is moeilijk te beoordelen zo.
Reageren
Als je er verder geen last van hebt en het is een schone droge wond zou ik er niets aan doen. Naar je huisarts kun je natuurlijk ook even gaan. Die kan er dan naar kijken. Die zal je teen er niet meteen vanaf halen hoor.