Zoeken Vraag het forum

Diepe kloof in grote teen naast nagel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chiyo

Hoi! Ik heb een vraagje.

Ik heb net een ontsteking in mn grote teen gehad, omdat mijn nagel te kort is afgescheurd. Antibiotica gehad, en 2 keer per dag voetenbadjes. Daarna behandeld met pleisters en jodium zalf. (Aanraden van de dokter)

Het duurde een flinke tijd voor het weg was maar nu eindelijk is de ontsteking eruit. Nu echter de zwelling flink afgenomen is, heb ik een flink diepe snee in de plooi van mijn grote teen naast de nagel gevonden. Het bloed niet, het is een schone wond en de huis is erg zacht/week.

Ik durf hiermee niet naar de dokter, want de mijne staat vaak al klaar met scalpels en verdovingspuiten voor ik al een afspraak gemaakt heb. Kan dit komen door het vele weken? En zoja, wat is nu aan te raden om te doen? Pleister erop doen, zonder jodium of zalf en op laten drogen? Of wel jodium erop blijven smeren?

groetjes
    Chiyo

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te beoordelen zo.
    Als je er verder geen last van hebt en het is een schone droge wond zou ik er niets aan doen. Naar je huisarts kun je natuurlijk ook even gaan. Die kan er dan naar kijken. Die zal je teen er niet meteen vanaf halen hoor.

Reageren
Reageer op: Diepe kloof in grote teen naast nagel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.